[APP][Pro] Knmi (Dutch weather, for Homey firmware v5 or above)

Nee hoor. Eigenlijk bedoelde ik :
De app opzoeken bij apps.

Er op klikken

En dan “configureer” kiezen

Maar fijn dat het gelukt is. :+1:

1 Like

Hallo, ik heb de app werkend gekregen, en heb een apparaat toegevoegd. Momenteel gebruik ik enkel de buitentemperatuur in enkele flows, maar ik zou ook nog graag iets laten gebeuren als het zou regenen de komende 10 minuten, iemand een idee als/hoe dit zou kunnen?

Dat kan bijvoorbeeld met:

En of met:

Bedankt, gebruik op dit moment buienalarm, maar aangezien knmi meer info heeft had ik gehoopt buienalarm op een of andere manier te kunnen vervangen door knmi.

BuienAlarm heb ik heel lang gebruikt. Sinds een week is deze onbetrouwbaar (voor mij) en heb ik BuienRader geïnstalleerd. Die is (voor mij!) wel accuraat.

Ik zou je willen adviseren om beide tegelijk te installeren en te testen.

De KNMI App gebruik ik ook en inderdaad is de regen waarschuwing niet ingebouwd.

Goedenavond. Wie kan mij vertellen wat de ‘verwachte neerslag vandaag/morgen/overmogen’ precies is? Harde cijfers in mm of een percentage? Ik vind namelijk het aantal mm voor overmorgen (90) wel erg fors. :wink: De verwachting is elders dan ook 2/3mm. Voor morgen staat 40, terwijl 1mm verwacht wordt. Voor vandaag staat 17, en er is zo’n 10mm gevallen.

KNMI biedt helaas geen verwachte neerslag in millimeters. Enkel een neerslag kans.

Goed om te weten dat het dus de kans is, in percentage neem ik aan. Helaas kan ik daar weinig mee ivm irrigatie. Suggesties voor een dienst/toepassing waarmee ik het verwachtte aantal mm kan gebruiken?

Misschien is dit iets voor je

Thanks, ook gezien maar helaas alleen geschikt voor de komende uren, niet dagen.

Exact zelfde probleem hier. Ik ben er nog niet uit. Als je iets gevonden hebt hoor ik het graag.

Ga vandaag eens dieper duiken in Weather Underground. Daarmee lijkt het te kunnen.

Het is me (vooralsnog) gelukt met Weather Underground. Let wel: drie apparaten toevoegen. Een voor vandaag, een voor morgen en een voor overmorgen. Daarna met één flow de variabelen van regen voor die drie apparaten elke dag om (bijv) 00.01 laten optellen en in een eigen variabele zetten. Dan heb je het aantal verwachte mm voor de komende dagen.

1 Like

I really like this app to get a better look at the weather. Is there a easy way to find all the variables of “weerbeeld” and maybe the rest of the tags. I don’t know where to find it.

I am not sure what you mean, the tags that are available are listed on the app’s page, but I am not sure if that is what you want to know.

I’ve found it! Thanks

Thx for the recent update!
Is it possible to show a value on the device tile, like this one in the OpenWeather app?
image
And is it correct that I see no icons when opening the device tile, only square symbols?

1 Like

(Copy of issue on Git)
Homey v7.4.1
KNMI v0.1.15

Hi Jonathan,

The weather alarm gives me a number instead of the code color (“code Orange”).
Is that ‘as designed’ or has something changed in the API perhaps?

This flow doesn’t work f.i.

Many thanks,
~Peter

Knmi app is not updating correctly recently.

Especially the expected numbers are off.
Expected temp for today is 28 for example but last updated yesterday . Today max should be 17

“Zonsopkomst” updated 7 days ago

CURRENT values are updating without a problem.

I see the same issue. Have had it a few times before.

So I have added knmi as a device. Some parameters are updates, some are not. Doing a manual pull of data using the same API and location gives different data (so parameters changed but are not visible in knmi device)

Below a picture of the device parameters e.g. max temp today, d0tmax in the web pull.


Update: a manual update in a flow does update all parameters.

2 Likes