[APP][Pro] Eufy Security (NL πŸ‡³πŸ‡±)

@martijnpoppen is druk bezig met de Eufy-app, die op zijn zachtst gezegd momenteel niet meer zo lekker draait op Homey. :sweat_smile:

Ik heb inmiddels een nieuwe Homey gekocht, omdat mijn oude Homey uit 2018 maar 500 MB werkgeheugen had. Alleen bleef de Eufy-app regelmatig crashen, waardoor deze eigenlijk niet meer betrouwbaar werkte.

Het vervelendste gevolg daarvan was dat mijn binnencamera soms uit de privacymodus stond terwijl ik gewoon thuis was. Dat wilde ik natuurlijk niet.

Als tijdelijke oplossing heb ik nu een HomeyScript geschreven (Kuch chatGPT )dat iedere minuut via Insights het geheugengebruik van de Eufy-app controleert. Zodra dit rond de 220 MB komt, wordt automatisch een flow gestart die de Eufy-app herstart.

Na de herstart zet de flow mijn HomeBase ook meteen weer in de juiste stand, afhankelijk van mijn huidige status: Thuis, Weg of Slapen.

Dit werkt tot nu toe eigenlijk verrassend goed. :grinning_face_with_smiling_eyes: In Insights is ook mooi te zien wanneer het geheugengebruik oploopt en de app vervolgens opnieuw wordt gestart.

Hopelijk is deze workaround binnenkort niet meer nodig, maar voor nu houdt hij de Eufy-app in ieder geval netjes onder controle. :+1:

@Jacky_Pikaar prima tijdelijke oplossing! :+1:

Hey! Ik heb recent S4 pro’s aangeschaft, zit ondersteuning voor deze camera in de roapmap?

Groet, Luuk

Laten we eerst maar eens kijken of @martijnpoppen de app weer aan de praat heeft. De nieuwe app dan.
Daarna maar weer eens verder kijken. Maar @martijnpoppen kennende van diverse topics gaat hij het wel proberen als de S4 Pro ervoor geschikt is.

@luuktimmermans exact wat @Mike1233 zegt
Voor de nieuwe versie van de eufy app kan je hier als wat status zien: [APP][Pro] Eufy Security - #9091 by martijnpoppen

@martijnpoppen ah, super, thanks! Ik ben zelf een dev, kan ik de repo van de nieuwe app ergens checken?

@luuktimmermans nog niet openbaar maar wel een discord beschikbaar: [APP][Pro] Eufy Security - #9090 by martijnpoppen