@martijnpoppen is druk bezig met de Eufy-app, die op zijn zachtst gezegd momenteel niet meer zo lekker draait op Homey.
Ik heb inmiddels een nieuwe Homey gekocht, omdat mijn oude Homey uit 2018 maar 500 MB werkgeheugen had. Alleen bleef de Eufy-app regelmatig crashen, waardoor deze eigenlijk niet meer betrouwbaar werkte.
Het vervelendste gevolg daarvan was dat mijn binnencamera soms uit de privacymodus stond terwijl ik gewoon thuis was. Dat wilde ik natuurlijk niet.
Als tijdelijke oplossing heb ik nu een HomeyScript geschreven (Kuch chatGPT )dat iedere minuut via Insights het geheugengebruik van de Eufy-app controleert. Zodra dit rond de 220 MB komt, wordt automatisch een flow gestart die de Eufy-app herstart.
Na de herstart zet de flow mijn HomeBase ook meteen weer in de juiste stand, afhankelijk van mijn huidige status: Thuis, Weg of Slapen.
Dit werkt tot nu toe eigenlijk verrassend goed. In Insights is ook mooi te zien wanneer het geheugengebruik oploopt en de app vervolgens opnieuw wordt gestart.
Hopelijk is deze workaround binnenkort niet meer nodig, maar voor nu houdt hij de Eufy-app in ieder geval netjes onder controle.
Laten we eerst maar eens kijken of @martijnpoppen de app weer aan de praat heeft. De nieuwe app dan.
Daarna maar weer eens verder kijken. Maar @martijnpoppen kennende van diverse topics gaat hij het wel proberen als de S4 Pro ervoor geschikt is.
@martijnpoppen ik ben bewust van de migratie etc. Ik heb een aantal flows met eufy camera’s die obv van beweging detectie van een eufy camera zouden moeten starten. Ik heb het idee dat deze niet meer werken? Is dat correct? Welke Als kaarten werken wel dan?
Hoi Martijn, ik heb de versie 3.42.7 draaien maar mijn homebase is iedere keer van slag, melding onbeschikbaar. Nu weet ik de hele migratie maar had beetje de hoop dat het opgelost was met deze nieuwste versie. Jij enig idee? Als ik het apparaat deurbel en homebase dan opnieuw wil toevoegen ziet de app ook geen apparaten. (app verwijderen en alles opnieuw installeren helpt dan weer 1 uur tot 2 dagen, en dan weer terug bij af)
Repareren is bij mij ook niet mogelijk als de apparaten zijn gestopt.
Na het opnieuw starten van de app geeft de camera weer de mogelijkheid om op repareren te klikken.
Als je dat doet werkt hij ook weer 1 of 2 dagen.
Hoef je niet speciaal de app opnieuw voor te te installeren.
Hello @martijnpoppen I probably getting a visit from Eufy to talk about their products and than for only the security site of their products they asked me now twice to fill in an application for them to let them know if I want that the first was if I have one hour and the second one was if I have two hours to discuss their products.
Maybe it’s interesting to let me know some questions, but I’ll let you know if they really are going to come to me, because I don’t have an date for now but they asked me if I have time for the next month.
I don’t know if they asked this to more people I’ll think So but not sure.
But if they come believe me I’ll aske them straight if they can give us the possibility to use Eufy with Homey