Tack för loggen!
Det Àr samma problem som förut. Vilket Àr att era vÀrmepumpar inte har operational_mode. Det vill sÀga att man kan sÀtta pumpen pÄ ett av följande lÀge:
Automatisk
Manuell
Endast vÀrme
Jag trodde det var standard pÄ de flesta Nibe pumpar men sÄ Àr inte fallet! Jag gör en silvertejpslösning sÄ lÀnge och sen klurar jag ut hur jag ska göra en vettig lösning.
Homey tillĂ„ter inte att man âtar bortâ avancerade instĂ€llningar vid körning sĂ„ den instĂ€llningen syns för alla, Ă€ven de som inte har den pĂ„ pumpen. Jag funderar pĂ„ att lĂ€gga den som en âvanligâ instĂ€llning, dĂ„ kan man ta bort den för de som inte har operational_mode pĂ„ sina pumpar.
GÀllande premium sÄ ska det inte behövas, jag har anvÀnt vÀrden som inte ska krÀva premium
Jag verkar ha fel beskrivning för temperaturen för Framledning. I appen tror jag att det som heter VÀrmemediumtillförsel motsvarar Framledning. Det som i appen heter Framledning har ett tomt vÀrde.
Ăr informationen som finns under 3.2 respektive 3.3 nĂ„got du skulle kunna lĂ€gga till i Nibe-appen? Jag Ă€r specifikt intresserad av vĂ€rdena för status under kompressorinfo samt status under tillsatsinfo.
Liten uppdatering. Kompressor-status Àr klar. Var relativt lÀtt. Det svÄra Àr tillsatsstatus, problemet ligger i hur myUplink api:et returnerar vÀrdet.
DÀr value motsvarar ett vÀrde i enumValues. Det Àr lÀtt och gÄr bra att hÀmta ut. Problemet Àr att ibland Àr value inte ett vÀrde som finns i enumValues, dÄ tror jag att man mÄste ta det vÀrde som Àr nÀrmst i enumValues. Men! Om value Àr ett lÄgt tal, typ 5, dÄ Àr det den eltillsats som vÀrmepumpen för nuvarande har satt till i kW.
Jag löser det men som sagt, lite klurigare Àn jag tÀnkt