App klik snelheid

Ik weet niet of deze vraag eerder is gesteld, maar ik zou graag zien dat ik de Homey app de tegels met dezelfde ‘tik snelheid’ als normale Apple apps werken. Nu moet je bijv. om een device in de Homey app te bedienen de ‘knop’ langer ingedrukt houden om ‘erin’ te komen. Kan die snelheid worden aangepast?

Voor zover ik weet is het niet mogelijkheid om de “vasthoudtijd” aan te passen.
Maar de tegels voor bv verlichting of alleen aan/uit hoef je niet te openen. Dan is 1 klik voldoende.

Dank voor je antwoord. Klopt idd. Ik heb ook een aantal zonneschermen en camera’s onder een tegel staan. Om deze te bedienen moet je de ‘tegel’ langer ingedrukt houden. Als dit met dezelfde ‘snelheid’ als een lamp zou gaan, komt dit de gebruiksvriendelijkheid ten goede.

Is er geen instelbare ‘vasthoudtijd’ mogelijk?
Dit is bijv. mogelijk bij android via ‘Toegankelijkheid’:

1 Like

Dag Peter, die instelling voor Homey heb ik op m’n iPhone niet gevonden. Zou wel het issue oplossen…

Ah jammer.
Voor de duidelijkheid, het is een algemene toestel instelling, los van de Homey app.
Het had zomaar gekund dat er op de iphone ook zoiets beschikbaar zou zijn.

Ik ken idd de toepassing/instelling zoals je bedoelt. Ik bedoelde zelf meer in de Homey app, wanneer je ‘tegels’ voor bijv. zonneschermen wil bedienen moet je hem langer vasthouden. Ik had graag gezien dat je net zoals bij bijv. een lamp na 1 korte/snelle tik ‘in de tegel’ komt. Begrijp me goed, het is geen halszaak maar meer een forum vraag.

Ik snap het. Bij mij veranderd de ‘vasthoudtijd’ van de tegels mee met de de tijd die ik instel bij ‘toegankelijkheid’.
Als ik die tijd heel kort zet, kom ik ook eerder bij de instellingen/cam beelden etc. Vandaar dat ik dat als probeersel voorstelde :wink:

Bij mij veranderd de “vasthoudtijd” niet bij het aanraken van de tegels.
Ook als ik de app van Homey opnieuw opstart.
De tegels gaan open na ongeveer een halve seconde denk ik zo.
Ook als ik de tijd op 3 seconden instel. Klik ik op het buroblad op een tegel duurt het wel 3 seconden voordat er een menu verschijnt.
Dit betreft een Android toestel, Tab S7+.

Niet toevallig trager ingesteld via toegankelijkheid / aanraken? Je kunt daar alleen geen keuze maken in milliseconden.

1 Like

Dank allen voor de goede tips! Ik begin er best al aan te wennen, so problem solved! Goed weekend iedereen.

2 Likes