APIR-2150 blijft in bewegingsalarm stand staan

Ik heb sinds een week de HomeyPro 2023 en voorzien van een aantal klik aan klik uit lampen en Hue lampen van Philips. Tot voor kort altijd gebruik gemaakt van een RaspberryPi met Domoticz . De hardware vond ik niet meer stabiel en had genoeg van het crashen na een stroomuitval etc. Ik denk dat de Homey Pro stabieler is. Wat ik wel mis is het gebruik van Blockly. Dit vond ik een uitermate fijne manier om events of flows te maken. Het maken van flows in de Homey vereist een heel andere denkwijze.
Nu is mijn eerste probleem waar ik tegen aan loop, waarvan ik niet zeker weet of het een hardware of softwareprobleempje betreft, het volgende: Ik heb een APIR-2150 bewegingssensor toegevoegd als apparaat. Die wordt ook netjes herkend echter na de melding beweging gedetecteerd blijft hij daarin “hangen”. Althans op de Homey Pro. Ik heb hem ook rechtstreeks gekoppeld aan een KAKU lamp en daar werkt die goed en gaat ook na 60 sec uit. In de HomeyPro blijft “het apparaat” aangeven: Ja, bewegingsalarm en deze gaat niet meer uit waardoor de flow die ik heb gemaakt waarbij hij de deurbel moet laten afgaan niet meer werkt. Ik heb verschillende instellingen geprobeerd bij Geavanceerde instellingen v.w.b. vertraging om de waarde te resetten. Zelfde waarde als de sensor maar ook later of juist eerder ingesteld maar niets werkt. Hij blijft aangeven “bewegingsalarm Ja”. Ik dacht misschien is het signaal “aan” sterker dan het "uit"signaal en de HomeyPro vlakbij de sensor gepositioneerd maar het blijft hetzelfde. Hele procedure van het toevoegen van de sensor en het opnieuw aanmaken van de flows meermalen uitgevoerd en altijd de eerste keer doet hij het goed alleen blijft de sensor in de "aan"modus hangen. Iemand enig idee?

Hier doet hij dit ook, geen idee en krijg het niet opgelost

Dank voor je reactie. Ben toch blij dat te lezen. Dan ligt het in ieder geval niet aan mij. Ik heb toch een beetje spijt van mijn aankoop van de HomeyPro en val misschien toch weer terug op de Domoticz . Misschien een Raspberry Pi 4 met USB starten. Dat schijnt wel stabieler te zijn.

Hierboven een link met een oplossing om het bereik te vergroten. Werkt bij mij prima

Thanks Bert, Misschien de moeite waard om het uit te proberen. Dank voor de tip.