Alle items, via Homey verstuurd/ontvangen, bekijken

Ik meen dat ik een keertje alle items die door homey verstuurd en/of worden ontvangen, kon bekijken.
Ik kan het echter niet meer vinden, en begin dus te twijfelen of ik dit ooit wel heb gezien :roll_eyes:
Daarom de vraag:
Is er een mogelijkheid om alle items die door Homey wordt verstuurd (zoals “Stuur een pushbericht”) en/of ontvangen (zoals “Een Webhook is ontvangen”), te bekijken?

Ik heb nooit gezien dat je dit kan zien.

Wel kan je via de app papertrails logboek een soort van logboek maken. Ik voeg dit aan elke flow toe (met de titel van de flow), zodat ik kan zien wat er gebeurd en als er wat misgaat ik kan zien waar de fout zit. Zo wordt ook mijn notificatie balk in homey niet overvol.

Gelukkig :innocent: Dacht even dat ik dement aan het worden was :smile:
Ik ga de app papertrails eens bekijken.
Thanks.

Thanks Arjan-21
Heb de app geĂŻnstalleerd en werkt perfect. Logging wordt netjes op mijn NAS weggeschreven. :partying_face:
Nu alleen nog al mijn flows aanpassen.

Kan met 1 druk op een knop in de app!

Vertel, ik ben een en al oog en oor :sunglasses:

In de settings van de app. Settings/maintenance

Blijkbaar heb ik dan een andere versie (versie 0.6.3), want ik zie het volgende:

Ow, die wist ik niet. Sorry. Mss kan @Dijker daar wat meer over vertellen. Zou niet grappig zijn om 500+ flows aan te passen. Ik gebruik nog 0.4.6 op een ouwe Homey.

:+1:
En wat mij betreft hoef je geen sorry te zeggen, ben allang blij dat je wilt helpen. En zonder jou opmerking was ik er niet achter gekomen dat die optie bestaat/bestond.
Thanks.

1 Like

Het Magic deel in de app werkt al niet meer sinds 2.0 @Rocodamelshekima

2 Likes

Deze optie kende ik ook nog niet, maar helaas zit deze niet in mijn versie van Homey of de app. Gelukkig was ik begonnen vanaf een flow of 50. al ben je dan ook nog een tijdje bezig.
Voor mij was via de computer wel het snelste, omdat het makkelijk te kopiëren en plakken was.

Daarnaast heb ik een aantal flows, waar ik niet wil dat het wordt weggeschreven. Zoals een herhalende flow van het alarm.

Logging op de NAS wegschrijven is iets wat ik ook nog ga proberen.

@Dijker Wellicht handig om dit nog even extra te benioemen in de App thread, want het kostte me even voor me duidelijk was dat de magic optie al even niet meer werkt (verkeerd gekeken?) Jammer, want dat is exact waar ik naar zocht om voor flows standaard logging te hebben!

Voor Activity/Alerts en Sensor updates is dat redelijk generiek gelukt met één flow voor elk (WHEN “Any alarm turned on” en “Any sensor’s value changed”), maar voor flows moet nu nog overal handmatig iets worden toegevoegd. :frowning:

Ik vraag me wel af hoe de Athom devs zelf te werk gaan tijdens het testen van flows. Ze zullen zelf toch ook debug logging willen hebben van hoe devices? Zou toch fijn zijn om generieke logging aan te kunnen zetten (feature request ingediend, maar kan me niet voorstellen dat die niet al jaren in de top 5 staat).

Je hebt het vast al ontdekt, maar voor de meelezers:
Het is verhuisd naar de Homey backup webapp. Je kunt in 1x al je flows van logkaartjes voorzien.

1 Like