Afval Herinnering 2.0 - geen dienst meer te vinden bij gemeente Stein (lb)

Beste Homeys,

I kon tot recent met deze app de gegevens van mijn adres in Stein ophalen via de API van MijnAfvalwijzer. Mijn adres was daar te vinden. Nu werkt deze daar niet meer.


Wel vind ik nog de gegevens van van de laatste werkende API synch.

Bovendien, ondanks dat die lijst met gegevens er staat, werken de cards niet meer.
image
bijvoorbeeld, geeft een nee, terwijl vandaag toch echt de GFT in de lijst staat en opgehaald is.

Als ik bij de gemeente zoek zie ik nu een dienst genaamd “RWM”. https://rwm.nl/
Misschien is dat een nieuwe dienst die nog niet geïntegreerd is…

Iemand enig idee wat te doen om mijn adresje weer aan de praat te krijgen?

Alvast bedankt!

Philippe

Heb je al op de app pagina gekeken van de Afval Herinnering?
Daar staat een link naar Github waar je eventueel problemen kan melden.
Alle informatie die je kan vinden over bijvoorbeeld een nieuwe web pagina die gebruikt word is handige informatie die de maker van de app misschien kan gebruiken.

2 Likes

Dank je, goed advies. Ik heb een issue geopend in de Git.

1 Like

Mocht er geen reactie op komen, denk je dat er nog een andere manier is waarop ik de ontwikkelaar kan bereiken?

Ik heb geen idee hoe je hem dan kan bereiken.
Je kan eventueel zelf ook data invoeren als ik het goed lees. https://robertraaijmakers.github.io/com.trashchecker/
Maar dat was niet de bedoeling van de app.

1 Like

Als iemand een hint heeft waarom mijn adres niet meer te vinden is, hoor ik het graag. Kan ook met een dm, als iemand mijn postcode nodig heeft om te testen…

Ik zie nog iemand uit Sittard die eenzelfde probleem heeft in GitHub

Zie email klantencentrum RWM:

Hartelijk dank voor uw bericht.

De app “mijn Afvalwijzer” wordt inderdaad niet meer ondersteund.
Met de komst van de nieuwe app zijn bepaalde samenwerkingen gestopt waarbij diverse koppelingen niet meer functioneren.

Ik hoop u voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Ik heb RWM gebeld en ze vertellen me dat ze de avfalwijzer API niet langer ondersteunen. Ze leveren alleen gegevens via hun eigen app, en zijn niet van plan om daarvoor API’s te publiceren, vanwege “privacyredenen”. Er hoeven geen echte privacy-gevoelige gegevens in de afval-API te worden geretourneerd - alleen afkomstig van de kant van de gebruiker, postcode en huisnummer. Dit klinkt me allemaal echt vreemd in de oren.

Als u uit de omgeving van Sittard Geleen komt, GELIEVE EEN KLACHT IN TE DIENEN BIJ RWM

2 Likes

Sja, weer zo’n geval van “Leuker kunnen we het niet maken, wél moeilijker.”

2 Likes

De heer Raaijmakers heeft gereageerd, gelukkig, check de GitHub.

1 Like

En het is gefixed, met dank aan Robert Raaijmakers!!

1 Like