aërQ voor mechanische ventilatie badkamer

Ik heb een aërQ Temperature & Humidity sensor gekocht die ik wil laten schakelen met een Fibaro switch die aangesloten is op de mechanische ventilatie. Ik krijg het niet werkend. Wie kan mij helpen aan de juiste instellingen/flow?

Als eerste gefeliciteerd met de aerQ :slight_smile: Zou je in je post kunnen laten weten om welke fibaro switch het gaat (bijv. type nummer bijv. FBGS-222 Fibaro Smart Implant) en of het al gelukt is die aan Homey te koppelen of misschien zelfs al de mechanische ventilatie aan en uit weet te zetten. Of de aerQ al eens aan homey heeft gerapporteerd dat er temperatuur/humidity veranderingen zijn geweest?

Hi Pino, dank voor je reactie.
Ik heb er een fibaro relay switch FGS222 op zitten. Die schakelt goed met de ventilatie. Ook met de Homey. Ik had voorheen er een Everspring temperatuur en vochtsensor ertussen toen werkte het.
Met de aërQ lukt het me nog niet

Hi Arch, Ok dat is goed om te horen. Die aerQ is ook zwave net als de Everspring volgens mij. Is die al gekoppeld met Homey? Want als dat al zo is kun je temperatuur en humidity waarden in Homey terug zien. Op basis van die informatie kun je dan een flow maken die de FGS-222 laat schakelen zodat je ventilatie in en op een lagere waarde weer uitschakeld. (hou er trouwens rekening mee dat Athom Cloud Maintenence gaat uitvoeren morgenochtend dus dan zou ik even niet gaan experimenteren :slight_smile:
Als de aerQ aan Homey is gekoppeld zou je een nieuwe flow kunnen maken. Bijvoorbeeld: Als… aerQ temp & hum sensor De luchtvochtigheid is veranderd. En… Het schimmelalarm is aan. Dan… schakel de FGS-222 (zodat de mechanische ventilatie naar stand 3 gaat. )

Allereerst welkom op de Homey Community!

Lees de Welcome to the forum! post hier om er zeker van te zijn dat je op de hoogte bent van de forumregels.

Welkom op het forum

Dit topic is verplaatst naar het Nederlandse deel van het forum, graag je aandacht voor het kiezen van de juiste categorie/taal.

Wanneer je problemen hebt met de Moderatie acties neem dan gerust contact met mij of een andere moderator op via een Prive bericht.

Het wil niet werken. De Aërq lijkt niets te willen triggeren.

Misschien kun je iets meer informatie delen: Welke app gebruik je, is het pairen wel gelukt, hoe zien je flows er uit ?

Het pairen is gelukt, ik kan nml in de Homey de waardes zien.
De flow is:
A ls de luchtvochtigheid werd groter dan 70% en schimmelalarm is aan, dan zet mechanische ventilatie aan. En als schimmelalarm is uit, dan zet mechanische ventilatie uit.

Overigens werkt de schakeling van de ventilatie ook via de Homey, maar niet via de flow

Als de luchtvochtigheid al groter is dan 70, dan gaat de trigger niet af. Daarom:
WANNEER vochtigheid veranderd
EN vochtigheid is groter dan 70
THEN zet ventilator aan

Ok, ga ik zo proberen! Bedankt!