Advies omtrent slimme (licht)schakelaar in andere ruimte

Hi Rob, dat Plejd ziet er leuk uit. Wel een bridge nodig zo te zien? Dus niet direct aansluiten op Homey…

Ja, wel Gateway 01 nodig. Plejd kan wel veel en niet te duur….

Ok, hierbij een korte update over de Fibaro Single Switch 2. Het installeren van de modules ging prima, iets lastiger dan Robb Smarrt schakelaars welke automatisch in pairing mode gaan als de stroom erop komt. Maar verder snel aangesloten.

Ik loop meteen tegen twee problemen aan waar ik niets van snap:

  1. Ik heb een Homey flow gehangen aan ‘2 keer klikken’ van de Fibaro schakelaar. Echter, de flow activeert ook als ik de schakelaar maar 1 keer indruk. [UPDATE dit heb ik inmiddels verholpen door de eigenschappen van de schakelaar te veranderen van tuimelaar naar puls]

  2. Op een andere plek heb ik de schakelaar niet alleen als slimme schakelaar gebruikt maar ook als actuator van een lamp. Elke keer als ik ‘2 keer klikken’ doe, schakelt de lichtbron ook mee. Echt heel onzinnig aangezien je een scene/flow wil triggeren die misschien niets met de lichtbron te maken heeft. Dat deze toch altijd meeschakels in een multi klik scenario is mega storend.

Als iemand tips heeft dan zeer welkom. Alvast bedankt!

Bij de Dimmer 2 is het een kwestie van het eerste vinkje aanvinken in de instellingen. Of heb je die niet?
Homey-Pro-van

Hi, als je blauw en bruin in die doos kunt krijgen, zou je ook de Rithum Switch kunnen overwegen. Dit is weliswaar een prijzige optie, maar heeft veel functionaliteit. Standaard Sonos koppeling en met de nieuwste versie ook de mogelijkheid om in 2 lagen bediening te programmeren. Je kunt Homey flows aanroepen met de aparte Homey plug-in.

Zou zeggen:| kijk eens wat er mogelijk is en maak dan een keuze.

Ik heb er een jaar geleden 3 gekocht en ben er erg content mee!

Hier de link voor info: Smart Home Touch Panel | Rithum Switch

M.b.t. AYCT-303: deze wordt niet ondersteund in de KIKA app

@H4n5 En dan het verschil tussen kika en kaku is nogal verschillend. Trust Smart Home - KlikAanKlikUit - KAKU (en geen KiKa)

Bedankt voor het nomenclatuur geneuzel.
Het gaat om de product aanduiding “AYCT-303”, deze is specifiek en eenduidig

En de KiKa app vindt je ook niet in de Homey App Store. Dus gebruik van de juiste namen scheelt weer een hoop beuzelvragen met “ik kan het niet vinden”.