Advanced flow account gebonden?

Ik heb tot 2032 advanced flows gekocht.
Zit dit gekoppelt aan een Homey of aan je account?
Ik wil mijn Pro 2019 verkopen en de vraag is of daar ook de advanced flows bij mee gaan.

Voor de Pro 2023 heb ik de advanced flows niet meer nodig.

Toegang tot Advanced Flow is gekoppeld aan een specifieke Homey Pro. Zelfs na een fabrieksreset of wanneer je je Homey Pro doorverkoopt, blijft Advanced Flow beschikbaar op dat specifieke apparaat. Bij verkoop is Homey Pro dus meer waard als er een Advanced Flow licentie op zit.

Ik denk dat je bedoeld backups?
Aangezien er een deal was voor 10 jaar backups met black friday en advanced flows maar eenmalig is, en dus altijd beschikbaar op die betreffende Homey.

1 Like

Die deal bedoel ik. Tot 2032. Dus backups en advanced flows

Backups horen dus bij je account en kun je hier zien.

Die heb je ook nodig zolang je van de nieuwe Homey Pro backups wilt maken en kun je niet overdragen.

1 Like

Maar ik heb een Homey Pro 2023.
Die heeft standaard al advanced flow en backups.
Kan ik dan die waar ik extra voor betaald heb overdragen aan de Homey Pro 2019 die ik wil verkopen?

Ja, correct.
En de AF die je voor 25€ eenmalig voor je oude Homey gekocht hebt is aan de Homey gebonden en wordt bij verkoop of overdracht van de Homey overgedragen aan de nieuwe Homey eigenaar.

Nee, dat is niet waar
dat gaat via je abonnement
Zie subscriptions je hebt dus voor 10 jaar automatische backups op max 3 Homeys voor max 7 backups in tijd per Homey in de cloud.

Homey Pro Backups (cloud backups) is dus niet overdraagbaar en account gebonden.

1 Like

Aanvullend: ik denk dat automatische cloud backup van je pro 2023 helemaal niet verkeerd is voor 5,- per jaar tot 2032.
Want om lokale backups te kunnen maken moet je zelf aan de slag, én de pro 2023 offline halen om de backup uit te kunnen voeren.

2 Likes