Ik ben een beginnend Homey gebruiker en begrijp mogenlijk iets niet goed..
Ik heb zonnecellen van enphase op het dak liggen en sinds kort ook een Victron set met omvormers en accu’s. Ik heb de app zonnepanelen van Diederik Bakker geladen en daar het envoy apparaat aangehangen, het werkt super. Om het actuele vermogen van de envoy in een variabele te krijgen heb ik gelezen dat dit via Api en token kan enz enz.. wat ik niet begrijp is dat die actuele waarde in het apparaatscherm daar gewoon staat.. kan ik die waarden niet gewoon ergens pakken en in een variabele stoppen?
Voor je verdergaat met de ‘Zonnepanelen’ app, deze wordt al een tijdje niet meer onderhouden/bijgewerkt, Athom is bezig met diverse, merkafhankelijke, apps te ontwikkelen.
Ik zou de Enpase app (Enphase App voor Homey | Homey) installeren, het is zonde als je later je flows allemaal nog aan moet gaan passen..
Met hulp van onderstaand, het Forum en de opmerking in het verleden van Robert Klep de oplossing gevonden:
Zo heb ik het opgelost…
Ga naar Homey Developer Tools → Devices.
Zoek je Enphase en SolarEdge apparaten op.
hier staat ook het ID van beiden.
Inspecteer de “Capabilities” van elk apparaat en zoek naar de capability die het actuele vermogen in Watts weergeeft. Ik zocht het opgewekt vermogen wat in deze measure_power is…
in JavaScript:L
const value = await Homey.devices.getDevice({ id: ‘--------------------’ });
const capabilityValue = value.capabilitiesObj[‘measure_power’].value;
console.log(capabilityValue);