Zelfgemaakte pressure sensor

Ik zocht laatst een sensor voor onder het matras, maar de prijzen zijn soms wat te hoog voor hoeveel ik het zou gebruiken.
Nu even voor 11 euro een pressure mat gekocht, en had nog een aqara flood sensor liggen. Helemaal top.
Meet prima of er iemand in bed ligt of niet.

Misschien hadden mensen dit al eens gedaan, maar misschien kan iemand het idee nog goed gebruiken.

6 Likes

Nice, dat is inderdaad een creatieve en makkelijke oplossing zo. Heb je een linkje naar deze pressure mat? En hoe worden deze van voeding voorzien? Ik had zelf ook zitten kijken naar de sleep analyzer van Withings maar ik las ook ergens dat je die maar één kon koppelen met Homey. Wellicht dat die er in de toekomst alsnog een of meerdere komen maar dit zou een mooie tussenoplossing zijn.

Ik werk nu met NFC tags maar ik merk dat mijn vrouw dat te veel werk vind en nogal eens vergeet. :joy:

Ik heb de mat van onderstaande winkel gebruikt.

Deze gaat dan gewoon op de 3V batterij van de aqara sensor werken.

Ik moet het nog wel een beetje goed uitvinden merk ik.
Door draaien in je bed gaat het contact aan en uit en dat gebeurd dan gauw zo een 10x per dag.
Het jammere aan deze sensor van aqara is dat je de tijd van uitschakelen alarm niet kan bij stellen.

Misschien even iets van een zanloper en logic en dan is het vast wel werkend te krijgen. Maar hier helaas nog geen tijd voor gehad.

1 Like