Zelf apps maken

Hoi allemaal, ik hoop dat ik dit hier mag posten anders gooi maar weg
Ik ben de laatste tijd enorm met het domotica virus aangestoken, en wil er ook meer over leren
Wat voor cursussen zouden jullie mij aanraden zodat ik later bijvoorbeeld zelf apps kan schijven
Alvast bedankt

Kun je al programmeren? Dat is de hamvraag. Als je dat niet kunt kan ik je wel doorsturen naar de developers pagina maar dan duw ik je in het diepe. Als je nog niet kunt programmeren zou ik eens beginnen met zoeken op google naar dingen als programming for dummies. Of Programming javascript for dummies

Nee ben op dit gebied een echte leek, maar zag udemy.com een hoop betaalbare cursussen maar wist niet goed wat, heb inderdaad ook JavaScript voor beginners gezien thanks

Als je voor Homey aan de slag wil moet je echt beginnen met javascript. Als je wilt leren programmeren in het algemeen dan maakt de taal niet heel veel uit. Dat verschil zul je gedurende de tijd wel leren. En dan zul je ook zien dat het eigenlijk niet heel veel uitmaakt welke taal je begonnen bent. Het blijven uiteindelijk dezelfde structuren.

Dank je wel :+1:

Het is inderdaad vooral Javascript (aka ECMAScript) en een beetje NodeJS kennis is handig. Verder vooral afkijken bij de bestaande apps op GitHub :slight_smile:

2 Likes

Met een basis javascript cursus, en goed de kunst afkijken van bestaande apps, kom je denk ik al een heel eind!

2 Likes