Verschil berekenen tussen twee numerieke variabelen

In alle vraag en antwoorden wordt steeds gesteld dat je bij DAN twee variabelen kunt berekenen.
Maar ik zie bij DAN alleen maar Bereken waarde als tekst. Ik kan bij waarde geen getallen of formule invullen, Zelfs het voorbeeld niet als je op de I tje klikt van info.

Bereken < numerieke Variabele> als
bv. Bereken Nummer-Variabele als {{Variabele1 - variabele2}}

Allereerst welkom op de Homey Community!

Lees de Welcome to the forum! post hier om er zeker van te zijn dat je op de hoogte bent van de forumregels.

Welkom op het forum

Dit topic is verplaatst naar het Nederlandse deel van het forum, graag je aandacht voor het kiezen van de juiste categorie/taal.

Wanneer je problemen hebt met de Moderatie acties neem dan gerust contact met mij of een andere moderator op via een Prive bericht.

Dit is de enige DAN kaart die ik zie voor “bereken waarde”

Wat zie jij dan, ik snap je omschrijving niet zo goed? Heb je een screenshotje?

De berekening doe je in een EN variabele nadat je de te berekenen variabele hebt aangemaakt.
Vervolgens kun je bij DAN die berekende variabele gebruiken.

P.s. vergeet bij het berekenen de twee keer dubbele krulhaken niet!

Ik maak eerst een nieuwe variabele (# nummer, de blauwe) en die geef ik een naam.
Testrekenen.
In mijn flow heb ik een Start pijl gekozen.
Daarna kies ik in de DAN , Logica, Bereken nummerieke variabel als tekst.
Daarna heb ik nog een kaartje gekozen om de uitkomst weer te geven op de tijdlijn.
In de Logica kaart kies ik voor mijn variabele die ik net heb gemaakt, Testrekenen. In het als Tekst gemarkeerde veld vul ik in {{ 400-500}}
In de notificatie voor de tijdlijn klik ik op het kaartje en kies voor Testrekenen.
Nu klik ik op de Start pijl en in mijn tijdlijn verschijnt -100.
Voor die cijfers in de berekening kan je natuurlijk ook op de kleine kaartjes klikken en daar een variabele uitzoeken.

image

Ik heb in de formule het item als tekst te letterlijk genomen. Daar moet dus de eventuele formule tussen dubbele haken komen te staan. In ieder geval bedankt voor de reactie

1 Like

Ik zie nu dat ik heb geschreven dat de berekening komt in het vak “tekst”.
Dacht dat ik het verkeerd had gedaan maar in de HP19 heet dat vak "nummer’ en in de HP23 heet dat vak “tekst”.

Zo ook de variabele “Draai … om” en “Keer … om”.

Ah, scherp. Ik heb een Pro19 inderdaad.

Maar mijns inziens hoort er bij de Pro23 ‘nummer’ te staan i.p.v. ‘tekst’.
Omdat je geen tekst kunt opslaan in een numerieke variabele…