Ultimate EMS with zero export

Hoi Danny,

Probeer even een restart van de app, de instellingen lijken niet goed te zijn doorgekomen. waarschijnlijk halverwege de eerste stappen de popup gesloten?

Ik ga dit in een volgende update even fixen, maar voor nu dus even je instellingen nalopen, opslaan en de app restarten.

Hoi Menno,

Dat werkte inderdaad dankjewel. Tijdens het instellen moest ik even ergens anders wat opzoeken en toen was de pop up weg volgens mij. Nu werkt het en komen er in elk geval gegevens in de app. Alleen klopt nog niet alles. De auto staat niet als aangekoppeld in de app, maar dat is die wel al heeft tibber wel de controle en heeft die hem net volgeladen. Deze moet ik misschien weer op easee zetten zodat de ems hem kan aansturen?
Verder gaat het niet helemaal goed met de hoeveelheid opgewekte zonne-energie. Op dit moment wek ik 2,35 kw op. Alleen denkt de app dat ik er 7,1 kw opwek.

Ik heb de omvormer geselecteerd voor de zonne-energie, omdat het de enige optie is die ertussen staat die dat kan doen. Moet ik nog iets anders instellen of aanpassen, zodat hij wel de juiste data uitleest.

Verder zie ik alleen totaal verbruik en geen belasting per fase. De thuisaccu geeft die wel aan dat hij vol zit.

Kan je mij verder helpen ik hoe ik alles goed krijg?

Hoi Danny,

Heb je 3 fase in huis? Als ik even snel reken dan is 3x 2,3 ongeveer 7,1… dus ik denk dat die 2,3 op 1 fase wordt opgewekt? In dat geval moet je even aangeven op welke fase dit wordt opgewekt.

Hoe je het goed krijgt is als volgt, je kijkt op een zonnige dag, in het verleden op welk uur je de Max opbrengst hebt. Dit uur vul je in bij de instellingen. Vervolgens kijk je wat je op de beste dag per fase aan opwek hebt. Dan kan gelijk zijn, bij mij is dat niet zo omdat ik 3 inverters heb. Deze max opwek vul je in per fase. Je kan ook auto selecteren maar dan moet de inverter wel per fase de opwek doorgeven en niet alleen het totaal.

Belasting per fase wordt uitgelezen via je p1 meter, is verder niet interessant bij terugleveren en of import, daar is alleen het gemiddelde totaal per kwartier belangrijk. De loadbalancer zorgt ervoor dat je niet te veel trekt per fase.

New test version can be found here:

Hoi @Menno_De_Braak ik ben aan het prutsen met jouw app, maar ik kom er nog niet uit. Ik heb een Amina S laadpaal die prima van 1 naar 3 fasen kan schakelen en visa versa en van 6A - 20A. Maar hoe je de app nu met of zonder flows moet instellen om de WP op het juiste moment warm tapwater te laten maken, de auto dan te laten afschalen naar 1f 6A? In de app staat die bij mij op 3f en dus blijft de auto vrolijk laden met 3x6A i.p.v. 1x6A als ik maximaal op eigen PV wil laden.

Dag Brian,

Ik kom binnenkort nog even met een udpate en kan dan je Anima laadpaal er even opnemen. dat is dat deel opgelost. Ik dan even de bug report nodig, daar staan alle capabilities in die ik nodig heb.

wat betreft warmtepomp, op dit moment kan je alleen je setpoint instellen, maar ook hiervoor geldt, als je mij je bug report kan sturen dan pak ik die even mee.