Ubiquiti Unifi en credentials

Henry, wellicht ten overvloede… maar waar heb je alle inloggegevens vandaan gehaald?

Ik probeer mijn unifi netwerk te koppelen aan Homey, maar als ik de app installeer en vervolgens op wifi client vakje druk komt er een unkown error.

Heb de volgende situatie:
-USG router
-unifi poe switch
-3x ap (1 pro en 2 lite)
-cloudkey v1

Iemand bekend met the “unknown” error issue. Kon er ook zo snel niets over vinden…

Ben je al ingelogd in de controler via de app op Homey…?

Ik heb de app “geinstalleerd”. Dus gezocht naar ubiquiti unifi en dan op installeren gedrukt. Enige optie is wifi client aanklikken en daarna krijg ik dus de error.

Of moet ik dan nog een stap daarvoor doen en hoe? Alvast dank!

Zekers! Meer --> instellingen --> ubuquiti unifi.

Daar moet je de host invullen (het lokale IP adres van je cloudcontroller), inlognaam, ww en de poort is (waarschijnlijk de standaard instelling) 8443.

Dan heb je toegang tot de apparaten en kan je zoals je net aangaf je apparaten toevoegen! :slight_smile:

1 Like

Dank gelukt!

Ben je er nog uitgekomen? Wil je de flow dan delen? Ik heb sinds ik een cloudkey gebruik met de nieuwste controller software problemen dat homey denkt dat ik steeds weg ben. (Waarschijnlijk omdat hij de andere AP pakt) ik kom er nog niet…

Ikzelf heb, met behulp van een timer, het volgende;

Zet mijn aanwezigheid op thuis

Stopt de zandloper (timer)

log en veranderd mijn logica voor een andere flow

Zet de zandloper op 200 seconden. Dit is nodig om te voorkomen dat hij door een korte wegval van het wifi gelijk op afwezig gaat.

Zet mij op afwezig, logt en veranderd mijn logica.

2 Likes

Ik lees net in het Unifi forum dat sinds versie 6.0.43 van de Controller gebruikers ook problemen hebben met het connecten van de Unifi Network app. De oplossing is om poort 443 te gebruiken i.p.v. 8443.
https://community.ui.com/questions/Connection-problem-with-Unifi-app-Android-11/be5ffa33-2ad5-4dc8-83b8-050fb8bee085

Ik heb sinds kort ook een Cloud Key Gen2+ i.p.v. een Raspberry Pi en voor de Unifi app werkt dat inderdaad. Maar ik kan het nog niet testen met mijn Homey omdat die nog in mijn oude netwerk zit en mijn Unifi netwerk ben ik nog aan het inrichten. Zodra ik volledig over ben naar Unifi, zal ik het nog eens testen. Er komt trouwens geen foutmelding als ik het test maar de Homey Unifi app blijft proberen connectie te maken.

Ik heb problemen met het connecten van de Unifi app in Homey.

De app werkte tot eergisteren goed, totdat ik dus zag dat hij de apparaten (telefoon van mij en mijn vrouw) niet herkende. Zag in de instellingen van de Unifi app dat mijn credentials er niet meer instonden. Wederom ingevuld, maar kreeg de fout “error:not_found”. Dus app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Krijg de error niet meer, maar staat er nu “verbinding verbroken”. Heel irritant.

Vul het volgende in:

Host: IP adres van de Cloudkey (v1)
Port: 8443 (ook 443 geprobeerd)
Gebruiksnaam: gebruikersnaam van Cloudkey (ook van regulier unifi account geprobeerd)
Ww: idem
Site: default

Doe ik hier iets fout?

Ik lees nu in de comments bij de Unifi app, dat de app niet werkt als je 2FA aan hebt op Unifi. Deze heb ik wel - naar aanleiding van de hack van laatst - vandaag aangezet. Maar de app deed het dus daarvoor ook al niet meer.

Hopelijk kan iemand me verder helpen, want gebruik de aanwezigheid bij een aantal flows, wat nu dus niet werkt…

Heb je het al getest door de 2fa uit te schakelen? Met 2fa aan testen zal, zonder een update van Ubiquiti in Honey, niet veel succes geven…

Net geprobeerd en helaas nog steeds de melding “verbinding verbroken”.

Het klopt toch dat ik mijn gebruikersnaam en ww moet invullen, hoe ik ook inlog op mijn Cloudkey (v1)?

Ja, hoe je (ook op afstand) op je ck kan inloggen. Welke versies draaj je? Op de homey, app en je ck.

Homey: 4.2.0
CK: 1.1.13
Controller: 6.0.43
App versie: 6.5.0

Ik log in via de Unifi app. Ik weet laatst dat ik door wachtwoord wijziging, mijn (ik noem het maar even reguliere met mijn emailadres) unifi wachtwoord weer moest invullen in de unifi app om weer connectie te krijgen. In de app staat ook een andere Username dan mijn emailadres (voor reguliere inlog) en username voor de CK. De app werkt gewoon (al moet ik de laatste tijd twee keer inloggen met face id op de iPhone, wil die connecten).

Als ik nu naar ip adres van mijn CK ga kan ik gewoon met de username en ww voor de cloudkey inloggen op de webversie. Maar daarboven staat dan de inlog mogelijkheid voor de controller, maar daar kan ik bij de webversie niet inloggen. Met geen enkel username en ww. Heel raar… Terwijl de ios app het wel doet. Zou daar een issue kunnen zijn?

Vind ik sowieso irritant van Unifi. Overal weer een andere username en ww…

Edit: als ik nu via ip adres van CK naar webversie ga, krijg ik de foutmelding dat mijn device offline is. Terwijl ik wel gewoon kan inloggen via de ios app. Ga toch meer denken dat het een Unifi issue is wat ik heb, ga daar maar eens induiken…

Editv2: Opgelost!! Ik dacht laat ik eens in de webversie van de controller mijn oude wachtwoord eens proberen. En ja hoor kon inloggen! Heel vreemd terwijl ik via de link in de mail (account.ui.com) echt mijn wachtwoord heb veranderd. Vreemd dat je het dan ook weer in de controller moet doen, terwijl het in de app wel goed gaat. Na inlog in de controller (webversie) direct daar ook het wachtwoord veranderd, ingevuld in Homey en ja verbonden!

Heel vreemd allemaal, maar ben blij dat die het weer doet!

Wonderen zijn de wereld nog niet uit! Ubiquiti heeft idd meerdere wachtwoorden wat soms lastig is. Ik ben nu alleen wel benieuwd, kon je in de webversie wel inloggen met je nieuwe wachtwoord?

Ik had dus mijn ww gewijzigd na de hack. Nieuwe ww in ios app gezet en de app werkte weer. Had ook meteen een nieuwe ww voor de CK aangemaakt. Ook geen probleem om in te loggen in CK met nieuwe ww.

Kort samengevat:

  • kon in account.ui.com met nieuwe ww inloggen
  • kon in de ios app (als controller) met de nieuwe ww inloggen
  • kon CK via web benaderen met nieuwe ww
  • kon met nieuwe ww niet inloggen in webversie van de controller. Daar zat dus het probleem.

Uiteindelijk met oude ww geprobeerd in webversie van controller in te loggen en dat lukte dus. Meteen ook daar het ww veranderd en de credentials ingevuld in Unifi homey app en hij was weer verbonden.

2 Likes

Hallo allemaal,

Ook ik ben er druk mee bezig geweest.
Ik heb in de unifi een user aangemaakt voor de homey app.

In homey dan de ubiquiti app configureren
Host ; unifi
Port ; 443
(Dan je user vanuit de unifi invoeren)

Site(en dit )was de oplossing bij m) LEEG LATEN
Dan op toepassen

Dit gebeurde per ongeluk maar eerst kon ik niet inloggen en na het leegmaken van de site en weer op teopassen en hoppa verbinding.
Dus probeer het en wie weet :grinning::+1:t5::partying_face:

1 Like