Tuya key Ledstrip

Allereerst alvast mijn excuses dat ik deze vraag stel.
Voor de kinderen heb ik op hun slaapkamer de Tuya RGB ledstrip gehaald.
De bedoeling is dat ik middels een sensor die ik dan plaatst onder hun bed, de led strip op groen laat kleuren als zij in de nacht een keer de bed uit moeten.

Nu komt dus de kink in de kabel.
In de Tuya app wordt gesproken dat je key moet achterhalen. Maar hoe dan?
Middels de instructies kom ik er niet achter.

Iemand dit al gedaan? Of iemand die mij wellicht op gang kan helpen?
Zou ik erg waarderen.

Hoi,

Heb je dit al geprobeerd?

Download Node https://nodejs.org/dist/v10.16.2/node-v10.16.2-x64.msi
En open daarna met admin rechten node.js command prompt

Volg daarna deze stappen.

Kijk anders hier ook is, [APP]TuyAPI / Neo Coolcam wall plug WIFI app iets naar beneden scrollen naar het stukje van harryd met behulp van zijn stukje en de link is het mij ook gelukt.

Super bedankt voor dat eerste zetje Wakkie.
Heb nu de keys en de ID, maar krijg nu de error “Could not find that pairsession” in Homey.

I’m lost…

Probeer eens uit te loggen en daarna weer in te loggen op Homey in de Homey app.

Is inmiddels gelukt.
Klaarblijkelijk valt de app over te lange namen, of iets met spaties erin.

Echter moet ik zeggen dat de kwaliteit van tuya led strips helaas wat tegen valt.
In die zin, heb de hue bewegingssensor er aan gekoppeld, maar het gaat wat moeizaam allemaal.
Besloten om toch de hue ed strips te kopen.

Als je wat geld wilt besparen kan je ook kijken naar een Innr ledstrip Kan je koppelen aan Hue en is een stuk voordeliger.

Volgens mij is de Innr minder fel dan de strip van Hue maar dat kan je even opzoeken.
Ik heb Innr led strips en Hue led strips in huis en ze werken allemaal even goed via de Hue bridge

[EDIT] 1000 lumen vs 1600 lumen, wel een verschilletje maar ligt er dus aan waar je het voor gebruik. een 4 meter Innr is goedkoper dan een 2 meter Hue.

Ik gebruik zelf de Yeelight ledstrip laatst gekocht voor 25 euro. Ben er zelf wel tevreden over, weet niet wat andere hier van vinden? ( smaken verschillen )

Maar even over de sensor., ik ben ook opzoek naar een bewegingssensor, maar is een Hue Bridge verplicht in combinatie met Homey ?

Klopt inderdaad.
Heb al wel meerdere hue strips in huis.
Heb er zojuist twee gekocht voor op de slaapkamers bij de kinderen.
Ja het kost wel wat meer, maar vindt Hue persoonlijk met wat beter als Innr.

Thnx voor de tip iig

Zelf gebruik ik ledstrips van aliexpress en stuur ze aan met de MagicHome led controler van 6.50 euro ofsow. Alles via Aliexpress en het werkt super. Heb nu 3 van deze controllers in gebruik. Ik vind de ledstrippen en controllers van Hue echt waanzinnig duur als ik eerlijk ben. In totaal (incl de verlichting boven de modelspoorbaan op zolder) heb ik denk ik al wel een meter of 40 á 50 aan ledstrip in mijn huis verwerkt. Heb nog niet 1 keer een probleem met een strip gehad.

Tja ieder zijn ding.
Ben zelf, maar is persoonlijk, niet zo kapot van “goedkopere” spullen van Ali. Prijs kwaliteit moet em ergens in zitten.

Verlichting is bij ons alleen maar van Philips Hue.
Ja, volledig met je eens, het is prijzig.

Had als test een twee tal ledstrips van LSC gekocht bij de Action. 20 euro voor 5mtr.
Maar het werkt totaal niet goed i.c.m. Homey.
Tevens valt gelijk de kleur verzadiging op, deze valt totaal in het niets tegen over Hue.
Daarnaast, de ledstrips van Action reageren bar en bar slecht op een bewegingssensor, het terug dimmen lukt niet, led blijft knipperen.

Maakt nu niet uit, heb van de week toch twee keer 2mtr Hue LED strip gehaald, werkt gewoon direct feilloos.

Die controllers van MagicHome werken anders perfect hoor, reageren snel en betrouwbaar en ook de kleuren zijn gewoon goed in te stellen. Dat de strips van LSC niet naar wens werken wil niet meteen zeggen dat alles wat goedkoper is troep is hé.

Heb je mij dat horen zeggen dan?:thinking:
Heb gezegd, prijs kwaliteit moet ergens in zeggen.
En dat de LSC strips bar slecht reageren i.c.m. Homey.

Het is een mening die ik geef, daar hoef je het niet mee eens te zijn, en andersom ook :wink::wink:

Daarnaast is het wel een feit, is nu dus een persoonlijke ervaring, dat de LSC strips in het niets vallen tegen Hue.
Stapsgewijs terug dimmen, tegen soepel van Hue.
Betere kleur verzadiging in Hue.

Maar dit is prijs kwaliteit, 20 euro tegen 67 van Hue. Tuurlijk je betaald ook voor de naam, maar zeker ook de techniek.

Maar was niet uit op het starten van een discussie.
Ieder staat vrij in de keuze om zaken te kopen die zij willen. Ik stel hoge eisen aan mijn spullen, en dat betaal je.

Mocht iemand nog wat toe te voegen hebben aan dit topic, wat gaat over het toevoegen van een Tuya ledstrip, dan kan ik het topic weer openen. Gewoon een PM sturen naar mij of een andere moderator.

1 Like