Status batterij uitsluiten van overzicht en melding

Kan iemand mij een advies geven over het volgende feit.

Ik heb HWZ batterijen. Deze batterijen staan in het Batterijen overzicht. Echter als ik een widget heb gemaakt op mijn dashboard, dan komen deze accu’s iedere keer “op-poppen” als ze leeg zijn. Echter wil ik dit niet, omdat dit een logisch verhaal is. Thuisaccu’ laden en ontladen gedurende de dag en dan hebben deze statussen een andere functie, dan de batterijen in (schakel)devices.

Kan ik ergens deze batterijen “uitsluiten” van het batterij status overzicht? Of is dit te realiseren met een flow, zonder dat de werkelijke status in % volheid accu word bij invloed?

Of is er geen optie en is dit een mogelijke verbeterpunt die Athom zou moeten implanteren (net zoals je flows /apparaten(al dan niet tijdelijk)) kunt “deactiveren”

Ze worden nu als standaard sensor batterijtje gezien, maar dienen nog “bekend gemaakt te worden als thuisaccu”.

Kijk eens bij de (geavanceerde) instellingen van de batterijen.
Als daar geen instellingen zoals in het screenshot te vinden zijn, dan dient de batterij app developer dient hier extra settings voor toe te voegen…
(erg onhandig allemaal, waarom toch geen keuzevakjes in de Energy tab :man_facepalming: )

Voorbeeld:

Nee dat zit er niet in. Maar misschien dat @Jeroen_Tebbens dat in de HWZ software kan meenemen. En het zou idd makkelijker zijn als dit bij Athom in de Homey app geregeld zou kunnen worden, dmv bv vinkjes.