Somfy met Google home

Ik heb mijn duettes gekoppeld aan mijn Homey. Dit werkt met somfy. Via Homey kan ik de duettes bedienen. Google home is met mijn Homey gekoppeld deze komt wel in mijn Google home te staan maar ik kan hem niet bedienen met de stem bediening. Iemand een idee hoe ik dit kan verhelpen ?

Ik weethet alleen voor top-down, niet hoe het zit met top-down bottom-up. Voor gewone top-down bediening: Stembediening zou moeten werken, maar bediening op het scherm op een hub niet (dat geldt volgens mij voor alle merken die ik tot nu toe heb).

Ik had overigens wel dat open en dicht goed werkt, maar omhoog en omlaag beide dezelfde kant op gingen (Of andersom, dat weet ik niet meer zeker). Ik heb dat opgelost door routines te maken met de foute zinnetjes die een goed werkende zin aanroepen.

Je zou voor ieder commando een virtueel apparaat kunnen aanmaken, en deze een bijbehorende flow laten aansturen.
Deze virtuele apparaten verschijnen in Google home, en zijn dan met stem commando aan te sturen.

Door routines te maken in homey. Dan komt deze routine in google home en dan zou het moeten werken?

Heb je een voorbeeld van deze routine?

Oke bedankt voor de tip. Zal van het weekend hiermee aan de slag gaan. Als het gelukt is laat ik dit even weten.

Heb je een voorbeeld hoe je een virtuele apparaat aanmaakt ?

Uitgangspunt is natuurlijk wel dat het apparaat zichtbaar is in Home. Om dan te voorkomen dat omhoog toch omlaag doet (wat bij mij zo was) heb ik ooit deze routine in Google Home gemaakt: Als ik zeg: “Doe keukengordijn omhoog”, Deze routine zal: “Doe keukengordijn open”.

1 Like

Het is gelukt. Ik heb een virtuele schakelaar voor jaloezieën gemaakt. Toen ben ik naar de app somfy gegaan in de homey app. Heb hier een flow aangemaakt. Als schakelaar “gordijn” ingedrukt/veranderd. Dan somfy zet de status omhoog. Dit ook voor omlaag gedaan en stem bediening getest met Google home werkt naar behoren nu.

Kan hem inderdaad niet bedienen met het scherm van de hub.