Gezien Homey’s P1 dongle, en Homey Newsletter • New Solar Panel Apps van 17 april waar Solis nog niet instond. Maar dus wel werd aangekondigd dat er “nieuwe” app zijn voor Growatt, Enphase, & SolarEdge zijn. Heb ik zomaar het vermoeden dat Homey grotere plannen heeft. Of in ieder geval hun graantje mee wil pikken in het energietransitie verhaal.
Zodra wij de Solis power limit in kunnen stellen via Homey is er één Homey Pro extra verkocht, en als men gaat werken over Modbus TCP ook een Solis S2-WL-ST dongle. (bij mijn moeder hangt een dongle die je nog moet voor gloeien) ![]()
Daarnaast valt op dat de Solis app op dit moment als enige Solis Nederland als ontwikkelaar noemt. Het zou zou maar kunnen dat mijn mail actie met Solis waarin ik aangaf dat het het beste zou zijn als Solis een officiële Homey app uitbrengt daar ook iets mee te maken heeft. ![]()
Gezien deze post:
Werkt het blijkbaar om verzoeken hier op het forum te discussiëren. Dus als je ook een Solis omvormer hebt, en je wil zoiets als onderstaand werkend maken, steek in dit topic je vinger op dat je ook de power limit in wil kunnen stellen. ![]()