een vriend van mij heeft een rookmachine in huis en zou graag het volgende willen:
als de slimme stekker van de rookmachine aangaat, dat dan het rookalarm voor een bepaalde tijd wordt geblokkeerd zonder dat het apparaat iedere keer van het plafond gehaald moet worden. Ik heb ergens gelezen dat dit niet kan vanuit wetgeving (logisch) maar wie weet is er toch nog een work aroud? In het kader van durf te vragen Alle tips zijn welkom.
De meeste kan je niet ophangen zonder dat de batterijen er in zitten. Lijkt me duidelijk, zelf even op het trapje en de batteijen uit de rookmelder en hem buiten de ruimte leggen tot de rook weg is.
Ik zou persoonlijk niet meer vertrouwen op die rookmelder als die een paar keer in rook heeft gehangen. Of mijn familie of naasten laten vertrouwen op een dergelijk apparaat in ruimtes te overnachten waar die rookmelder regelmatig aan een rookmachine heeft blootgestaan.
Je zou een kwalitatief goede luchtdichte afsluiting moeten kunnen aanbrengen (geen boterhamzakje met elastiekje).
En niet vergeten dat weer te verwijderen als de rook om je hoofd is verdwenen.
Beste oplossing inderdaad is om ze tijdelijk in een rookvrije locatie te leggen.