Rolluiken schakelen met rookmelders

Goeieavond ,

Ik probeer met de homey bridge app een flow te maken zodat bij een brabdmelding mijn rolluiken omhoog gestuurd worden en wat verlichting.
Nu heb ik dan bij ALS een rookmelder geselecteerd en bij DAN rolluik omhoog en wat verlichting aangevinkt.
Als ik nu op test druk dan werkt het maar als ik op.de rookmelder zelf een brandmelding simuleer gebeurd er niks wat doe ik fout ?
Bij de brandmelder zelf kan ik kiezen ALS aangezet of uitgezet .
Hopelijk kan iemand mij helpen als homey leek :smirk:

Is dat via een testknop?
Wellicht is die zo slim gemaakt dat deze geen brandmelding verstuurt, maar alleen lokaal de batterij test?

Probeer eens met een smoketester

Ik heb zelfs even met echte rook geprobeerd in een stalenbak en wat kartonaar ook met een echte brandmelding doet ie niks .

Het is een rookmelder van klik aan klik uit en als ik normaal dat knopje bediende zonder de homey dan werkte het wel .

Voeg eens wat papetrails kaartjs toe. Dan kan je zien of de flow wordt getriggerd

Sorry heb echt geen idee wat je bedoelt met papetrails bedoelt :thinking:
Ik ben een super beginner

Papertrails app

Hiermee kan je kaartjes toevoegen die logging maken

Voor meer details de app thread

Nou 2 dagen verder maar nog steeds niet gelukt om die flow werkend te krijgen .
Ben ik nou de enige die tegen dit probleem aanloopt ?
Niemand een voorbeeld flow ?
In de ics 2000 van klik aan klik uit is dit een fluitje van een cent .
Maar wil juist meer eruit gaan halen met homey. 1 van de weinig wensen die ik heb is dat bij brandmelding met rolluiken omhoog gestuurd worden . En de tips die ik krijg zijn steeds in het engels en das niet mijn sterkste vak :grimacing:.
Iemand die mij het simpel kan uitleggen ?

Het is ondertussen gelukt, wel iets vreemds want met de nieuwere ZSDR-850 die ik 3 weken geleden heb gekocht lukt het wel maar hetzelfde type rookmelder maar dan paar jaar oud werkt niet dan ziet homey hem als onbekend zigbee apparaat en kan ik er niks mee aansturen .