Rf 433 aanleren

Beste, ik ben een beginneling met homey en kom er niet uit hoe ik 433mhz stopcontacten waarvan ik het merk niet terugvind in homey kan toevoegen. Hetzelfde met mijn IR signaal van de tv deze is nog een plasma van pioneer dit vind ik ook niet terug maar normaal kan je deze zelf aanleren. Na het opzoeken kom ik alleen problemen met het aanleren tegen.

Dat is een beste tegenvaller. Dan werkt homey even niet volgens jouw verwachting.
Aanleren van rf signalen is niet helaas mogelijk. Hiervoor zal een app aanwezig moeten zijn. Wanneer je het merk niet weet, wordt dat lastig.

Met het infrarood is het helaas ook zo dat het aanleren niet meer goed werkt. Voorheen werkte dit wel. Sinds een bepaalde update werkt het niet meer. Bij mij sinds de overgang naar firmware versie 2. Sindsdien gebruik ik de mini rm3 en heeft Athom Ir als experimenteel bestempeld.

Ik begrijp dat ik jou hier niet mee help. Echter help ik je wel om je verwachting even bij te stellen.

Jammer maar bedankt voor het antwoord.

Van de ene set heb ik wel het merk nl. Perel maar homey kent deze blijkbaar niet.

Voor de stopcontacten kun je proberen of ze werken met de klikaanklikuit, action of smartwares app. Misschien gebruiken ze hetzelfde protocol.