Philio en sonoff motion sensors schakelen niet uit (maar ook fibaro brandalarm sensor)

Ik zie regelmatig dat een bewegingssensor niet uitschakelt en dus “alarm” aan geeft,
hiervoor wilde ik een advanced flow maken → als beweging GAAT aan → wacht 120 seconden → als beweging IS aan → hierna zou ik de sensors uit willen schakelen, helaas is hier geen kaartje voor,
zowel niet bij Philio en Sonoff.
Is hiervoor een andere oplossing te vinden ?
Alvast bedankt voor het meedenken.

Dat is de ‘blindtijd’ en bij de geavanceerde instellingen van de sensor in te stellen.

De ingestelde blindtijd veranderd in theorie niet zomaar, dus is er mss iets anders aan de hand?

Hallo Peter,

helaas is de instelling zoals jij aangegeven bij geen van mijn apparaten terug te vinden,
meestal hersteld dit zich wel bij een volgende bewegingsdetectie de bewegingsdetectors (Philio PSM02 en Sonoff SNZB-03), maar het blijft vervelend.
Soms blijft het alarm langer aan (zoals de Fibaro FGSS001)
Knipsel image image
Zoals je ziet bij de eerste jpg, sabotagealarm ging af, maar niet uit, bij de 2de jpg rookmelder ging af, maar niet uit.
image
image
geen mogelijkheid om “disable after” in te stellen.

Het niet meer uitgaande ‘sabotage alarm’ is een aparte, daar heb ik meer over gelezen, voorzover ik weet is daar nog geen echte oplossing voor. Misschien helpt het om de batterij even een aantal minuten eruit te halen.

ewelink = Tuya dacht ik, ik vermoed dat deze sensor enkel via de telefoon app i.c.m. een Tuya zigbee hub is in te stellen

Toevallig heb ik exact hetzelfde op een sonoff motion sensor sinds gisteren. Ik ga zo de batterij er maar even uithalen. Een keertje de app herstarten verhielp dat niet, maar ik kan met niet aan de indruk onttrekken dat het toch ergens een state in de driver is.

Tuya? Zigbee, dus in principe zou het moeten kunnen als we 'm aan een willekeurige zigbee host hangen.

Edit: power cycle was voldoende om de status te resetten, hopelijk gebeurt het niet weer…

Omdat ik onder zigbee alleen nog maar bewegings en temperatuur sensor had, heb ik het zigbee netwerk gereset en ben ik nu wat smart plugs en lampen aan het installeren, misschien wordt het zigbee netwerk wat stabieler.