Over de Off-Topic (NL) categorie

Hoe was je dag?

Goed, bedankt voor het vragen. Jouwes?

Prima Bram, ik ben nog steeds heel gelukkig met mijn nieuwe Homey, hij draait als een zonnetje!

Helaas, mijn 1e generatie Homey (2016) is niet meer wat het is geweest. Na terugkomst van vakantie bleek hij uitgevallen te zijn na een korte stroomstoring. Wel tien keer geprobeerd opnieuw op te starten, maar helaas. Ik red me intussen met Tasmota en Tuya!
Inmiddels lag hij al een tijdje op mijn bureau. Openmaken? Geprobeerd, maar lukte niet zonder 2 van de 3 schroeven te mollen. Daarna kwam hij wel weer terug online (!), maar waren alle apparaten nog steeds off-line.
Een nieuwe gaat het helaas niet worden, want ik koop voor minder geld liever een mini-pc met de nodige antennes en installeer Home Assistant. Wordt meteen ook een NAS.
Mocht iemand geïnteresseerd zijn in mijn Homey, laat maar weten: ophalen in ZO Drenthe of verzendkosten betalen.

K*t, dank je. M’n homey pro heeft de geest gegeven. Nu zitten we in het half duister. Alleen de verlichting die (ook) nog een schakelaar heeft, brandt. Goeie ouwe olielampen🤨