goede dag,
ik heb vandaag een lamp moeten verwijderen uit Homey omdat de lamp kapot was.
ik heb er een andere lamp voor terug gekocht en weer toegevoegd. nu ben ik de flows waar die kapotte lamp in zat weer werkend aan het maken, maar ik kan niet meer zien wat precies op die plek stond in de flow. is het een idee om automatisch een notitie te laten maken met wat er precies stond zodat de flow weer werkend gemaakt kan worden met de nieuwe lamp.
ik heb gezocht op het forum maar kon zo snel niet iets vinden.
met vriendelijke groet
Guus Dupon
Hoi Guus,
Er is vlgs mij geen dergelijke functie, maar je kunt wel info achterhalen door de muis aanwijzer boven de
te laten ‘hoveren’, erboven laten zonder klikken; je ziet een omschrijving van wat de kaart gedaan zou hebben:
Is dat niet afdoende, dan is er dit geweldige script van @martijnpoppen
Het werkt in jouw geval het beste met
“script based on ID”
https://community.homey.app/t/how-to-pro-cloud-tool-to-fix-advanced-flows-after-removing-and-re-adding-devices/65018
In de flowkaartjes van de kapotte lamp staat een lang nummer, dat is het unieke ID
Die heb je waarschijnlijk al gezien bij het ‘hoveren’, en heb je nodig in het script;
Dit is het unieke ID van de kapotte lamp, en deze kun je kopiëren door de muis aanwijzer vlak voor het eerste nummer te zetten, en dan de hele reeks selecteren door met de muis te slepen;
Daarna met rechtsklik kopiëren:
Het script vervangt het oude ID door het ID van de nieuwe lamp, en zo zouden alle flows waar de kapotte lamp in vóórkwam weer moeten werken, nu met de nieuwe lamp.
1 Like
Ik kan helaas niet zo een functie vinden. Zou toch erg gemakkelijk zijn zonder een heel script te moeten gebruiken. Die overigens wel handig lijkt. Bedankt voor de tip