Ny med Homey

Hej

Har precis skaffat en Homey pro tÀnkt att ersÀtta min HC 2
Nu verkar den inte direkt vara helt fÀrdig utvecklad Ànnu ?

Ingen Svensk stöd
ipad/Surfplatta stöd
Ändra iconer ?
FÀrg iconer ? fÄr bara vit/svart efter tryck bara svart och vit symbol.

eller missar jag nÄgot

MrDTS

Hej dÀr.

Inte fÀrdig tycker jag Àr lite orÀttvist
 det finns vÀldigt mycket som fungerar riktigt bra :slight_smile:

Det stÀmmer dock att Svenska inte stöds Ànnu.
Titta pÄ Homeydash.com för ipad/surfplattestöd.
Nej, ikoner sÀtts av app utvecklare och kan inte Àndras (Ànnu?)
Nej, Athom har bestÀmt att inte slÀppa fÀrgstöd för ikoner (Ànnu?)

// Johan

1 Like

Hej

Tack för snabbt svar, lÄter bra att mycket fungerar :grin:

Hej. OxÄ ny med Homey. Har precis slÀppt min ena HC2 för att testa Homey.
Jag har minsann inte Ängrar mig Ànnu.
Homey Àr mkt enklare och fungerar :wink:
Btw, nÄgon som vet hur Homey fungerar nÀr man kör tvÄ st i olika hus?
TÀnker ha en pÄ landet o en hemma. Eller blir Homey förvirrad av tvÄ setups i samma telefon?
// Martin

Hej dÀr. Du kan byta mellan dina tvÄ Homey i appen, de kommer inte veta om varandra.

Stort tack
//M

Hej Johan !

Jag Àr ny anvÀndare av Homey och har nu köpt en PRO-version som jag har börjat addera enheter till.

Ser att du har gett svar till andra gÀllande fÀrger pÄ ikoner mm men jag undrar om man kan Àndra bakgrundsfÀrgen frÄn svart till nÄgot annat i ex.vis Insights ?! Det blir sÄ svÄrt att lÀsa utomhus nÀmligen.

En annan sak som jag har upptĂ€kt i mobilversionen av Insights Ă€r att ”datan” för varje punkt man trycker pĂ„ lĂ€ngs grafen visas bara i nĂ„gon millisekund. NĂ€stan omöjligt att hinna se vad det stĂ„r. Finns det nĂ„gra instĂ€llningsmöjligheter för datavisning ?

Tack pÄ förhand !

/John M

Hej John/@DalaTrygg.

Mobilappen kan du inte pÄverka.

Insights och developer sidorna Àr webbsidor, de har inga inbyggda alternativ för visning men man kan anvÀnda en CSS editor för att Àndra pÄ utseendet om man kÀnner för det. Det Àr lite komplicerat men det finns gott om exempel pÄ nÀtet och en hel del förslag pÄ fÀrdig CSS kod hÀr i forumet. PÄ PC anvÀnder jag Chrome och tillÀgget Stylebot: https://github.com/ankit/stylebot/ men det finns liknande funktioner för alla plattformar.