Nodon soft remote

Hoi allen

Ik heb op mijn rolluiken de fibaro rolluik schakelaars v2 geinstalleerd
In combinatie met de nodon soft remote, nu loop ik tegen het probleem aan
Dat ik maar 1 knop op de soft remote werkent krijg.
Wss doe ik iets fout maar kom er maar niet uit wat ik fout doe

Tja met zo weinig info weet ik ook niet wat je fout doet.

Zal wat screen dumpjes posten om mijn post wat duidelijkr te maken

image image

Dit is wat ik tot dusver heb geprogrammeerd, alleen werken de flows dus niet.
De enigste button die werkt op de nodon soft remote is de + button die stuurt omhoog en omlaag aan, dat is dus niet de bedoeling ervan.
Wat ik graag wil is met de plus omhoog en met de - omlaag

1 Like

Dit alles is in homey geprogrammeerd

Hoi Roy

Jouw suggestie zojuist uit geprobeerd maar geeft geen verandering.
Zou het mss kunnen dat dit niet wil werken omdat er nog een manual schakelaar
Aan de fibaro rolluikschakelaar hangt?, dit heb ik gedaan omdat ik ten alle tijden het rolluik wil kunnen bedienen.

die knop modus zorgt ervoor dat de je afstands bediening geen scenes meer activeerd.
die flow kaarten die je gebruikt zullen dus niet meer werken, als ze wel werken zijn de parameters gewoon niet goed gesynchronizeerd tussen je afstandsbediening en Homey

ook je associaties die je hebt gewijzigd van hoe het was toen je hem includeerde zorgt ervoor dat de afstands bediening niet meer goed werkt zoals het hoort,

Het lijkt er erg op je alles maar gewoon hebt gewijzigd zonder te weten wat ze doen, en zou dan ook aan raden de afstands bediening opnieuw toe te voegen zodat je remote in ieder geval weer werkt zoals je hoopt het te doen.
en de instellingen weer goed zijn, en gesynchronizeerd.

Vaak moet je apparaten op baterij eerst “wakker maken” voordat je instellingen kan opslaan. Heb je dit gedaan?

Opnieuw verwijderen en toevoegen heeft weinig zin omdat de instellingen waarin je zit op de afstandsbediening zijn opgeslagen en niet in Homey.
Dit heeft alleen zin als je na het verwijderen de afstandsbediening reset naar fabrieksinstellingen