Node red webinar (donderdag 4 Feb '21)

dan hebben we er nog 1 :wink:

https://www.youtube.com/watch?v=4HjtRkeFu-E&feature=youtu.be

Goed bezig Martijn, thanks.

Ik begrijp dat

een vervolg is op

Toch?

Alleen is het eerste deel (laatste link) nog onvolledig zoals @Kees_Van_der_linden al schreef.
Is dat eerste deel ook nog ergens beschikbaar?

Ik kon die avond niet, maar wil er wel graag mee aan de slag, dus ben heel benieuwd naar die webinar! :slight_smile:

1 Like

Ik denk dat dit het is, op de site van de HCC staan ook alleen deze twee filmpjes. HCC!domotica / IOT - Opnames van 4 februari node-red isw met de Homey

Als je hier mee aan de gang wilt zou ik het topic van @Satoer Node Red eens doornemen, staat duidelijk uitgelegd hoe je een begin kan maken.
Hieronder zie mijn resultaat al (nog lang niet klaar, maar het is een begin)

Dank je wel, @Kees_Van_der_linden!
Jammer als je net dat begin mist… Helaas.
Dat topic is hier inderdaad ook gebookmarkt. Thx!

@Henk_Renting
Met alle respect voor de mannen van de HCC (Het zijn net als hier ook “maar” vrijwilligers) maar om heel eerlijk te zijn denk ik niet dat je veel gemist hebt.
Het was meer een kunstje laten zien, zoals Martijn ook al aangaf: hoe beweeg je de muis over het scherm en wanneer moet je clicken :sweat_smile:. Maar ondanks dat, was het toch een leuke avond en heb ik er wel wat van opgestoken en een begin gemaakt met Node-Red (met dank aan de mannen van HCC en @Martijn_De_keijzer voor het posten van de uitnodiging).

Met googlen en hulp hier op het Homey forum kom je al een heel eind.
Ikzelf heb Node-Red op mijn Synology NAS geinstalleerd (staat toch al 24/7 aan), in Docker. 2 minuutjes werk en hoppa het werk, Je hoeft dan alleen de poorten goed te zetten.

2 Likes

ik ben het wel met je eens, word niet echt wat uitgelegd of heel onduidelijk. Dus denk dat je inderdaad niet echt wat mist als je het niet gezien hebt.

Ik had er ook meer van verwacht maar ben stiekem wel trots op kees dat hij zich er al een stuk in verdiept heeft. En al een beginnende dash heeft gemaakt.
Dus de webinar heeft je wel getriggerd :wink:

Ik moet er ook nog aan beginnen maar de moeilijkheid houd me een beetje tegen omdat we in princiepe niks geleerd hebben en heb nog steeds geen raspberry pi.

Ik zag overigens wel dat er weer een webinar aan komt in maart.

Zeker weten :+1:

@Martijn_De_keijzer
Op die Raspberry hoef je in principe niet te wachten om eens te free wheelen met Node Red.
Je kan Node Red ook op een laptop installeren. Installeer de MQTT Broker, Client en Hub op je Homey.
Dan kan je in ieder geval eens rond neuzen. Als daarna je Raspberry actief is kan je het dashboard zo naar je Raspberry migreren.
Het enige nadeel is dat als je laptop uit staat, je Node Red dashboard niet bereikbaar is.