Har nÄgon lyckats para WMR 3000. Har försökt med bÄde Nexa och Trust Smart Home utan att lyckas.
Vilka modeller har du provat i Trust Smart Home?
Det gÄr kanske att trixa till det annars, den dÀr kan ju lÀra sig koder, och dÄ kanske man kan vÀlja Generic och skicka en kod för att den ska lÀra sig den, men det kan ju innebÀra att du fÄr lÀgga till tvÄ enheter, en för varje kanal. Eller nÄtt ![]()
DÄ jag inte kan flytta wmr3000 sÄ flyttade jag homeyn till 1 meter frÄn wmr3000 dÀrefter försökte jag para med i stort sett alla Trust Smart Home enheter utan att lyckas. Det dÀr med Generic lÄter intressant hur funkar det? SÄg att i Nexa finns en generisk fjÀrrkontroll men dÄ mÄste det finnas en fjÀrrkontroll att trycka ned knapp pÄ. Kan du beskriva hur jag skall gÄ tillvÀga
Har du testat Nexa appen och enheten wmr 3500?
Ja flera gÄnger. Har mailat till Nexa support fÄr se om och vad dom svarar
Nej det gick inte heller. Fick detta svar frÄn nexa Din produkt slutade sÀljas 2022 sÄ det Àr möjligt det kan vara nÄgot knas med den.
VÄr nya ersÀttare heter: MCMR-2000 som kan vara vÀrd att kika in?
den nya finns inte i appen. Daggs att ge upp.
Den ons 29 apr. 2026 15:55Niklas <notifications@athom.discoursemail.com> skrev:
Ja det verkar sÄ. Du har ingen vanlig NEXA fjÀrr att testa med dÄ, för att se att wmr 3000 verkligen kan ta en emot signal och lÀra sig den?
Sen om minnet Àr fullt sÄ gÄr det ju inte heller att lÀgga in fler i wmr 3000, kanske prova en total reset och sen testa igen. Det har varit sÄ för mig nÄgon enstaka gÄng.
JodÄ den fungerar felfritt med telldus och det Àr bara tvÄ minnesplatser upptagna. Skulle bara vilja ha in den i homey för att kliva ur telldus och bara ha en controler. FÄr leta efter en zigbee som kan passa. MÀrkligt att den nya Nexa enheten inte finns i appen. Tack för ditt engagemang.
Den ons 29 apr. 2026 16:55Niklas <notifications@athom.discoursemail.com> skrev:
Klart frustrerande, jag hade nog Ă€ndĂ„ provat en reset av wmr3000 och testat igen, men jag Ă€r sĂ„ dĂ€r dumenvis och kan hĂ„lla pĂ„ bara för att âdet ska fasen gĂ„â ![]()
Jag Àr ochsÄ lite envis sÄ hag provade igen och fick in 1 kanal med wmr3500. Men den andra lyckas inte. FÄr försöka senare nÀr den kanske Àr pÄ bÀttre humör.