Neo Coolcam Nas-PD02Z wordt V3

Zo juist de batterij van een Pir V2 vervangen voor een oplaadbare batterij. Aangezien de Pir niet meer wilde updaten dacht ik het apparaat nog eens toe te voegen, zonder de oude te verwijderen. Tot mijn verbazing werd de Pir V2, ondanks dat ik de juiste keuze maakte, toegevoegd als V3 :see_no_evil: En het gekke is dat verwijderen niet meer lukt. Diverse malen geprobeerd, maar gaat niet weg.
Een reboot en/of PtP heb ik nog niet uitgevoerd.
Kan dit te maken hebben met de hogere spanning van de batterij?
Is dit al eens eerder voorgekomen en wat kan ik er aan doen?

Ik had hetzelfde nadat ik een update van de app er op had gezet. V2 werd geïnstalleerd als V3. Heb toen de oude versie weer teruggezet. Ik constateerde ook dat de optie ‘batterij waarschuwing’ verdwenen is.

Als jouw PIR V2 niet meer zichtbaar is bij ‘Apparaten’ dan kan je ervan uitgaan dat deze écht wel is verwijderd. Volgens mij kan je deze ook verwijderen via Homey Developer bij jouw Z-wave mesh al zal dat niet de juiste manier zijn.

Ik heb al zo vaak issues gehad met mn PIR V2’s dat meerdere manieren uiteindelijk dezelfde uitkomst hadden. Uiteindelijk werkt t gewoon weer goed.

Ik werk ook met oplaadbare batterijen maar kan hier geen verschil in merken

De V2 is weg en heeft plaats gemaakt voor de V3. Echter was de laatste update van twee uur geleden, terwijl de led zo nu en dan nog knippert.
Hoe krijg ik em nou weg?
Kan je me uitleggen wat de volgende stap is bij remove any device?

Edit: Is gelukt. Bedankt zover.

Ik heb de Pir nog een aantal malen opnieuw aangemeld, maar hij blijft meldingen geven.
Uiteindelijk vanmiddag als V3 aangemeld en ook hier is het resultaat hetzelfde.
NB, de Pir ligt in een lade en kan niets waarnemen.

Bevindt de lade zich vlakbij Homey? De afstand tussen Homey en de PIR heeft ook invloed op de (goede) werking van de PIR.

Hoe kun je een oude versie terugzetten? Ik heb ook problemen dat mijn nieuwe PIR als V3 gezien wordt terwijl het gewoon een V2 is.

Alvast bedankt

Gewoon als V3 accepteren. Ik meld ze nog steeds aan als V2, maar uiteindelijk staan ze als V3 in Homey.

Probleem is dat ik de configuratie niet kan aanpassen. Bijvoorbeeld de detectie tijd. Bij de ‘V2’ versie in Homey werkt dit wel. Met de V3 krijg ik een draaiend wieltje en uiteindelijk een time-out.

Gr.
Arjo

Misschien kan @MarcoRuiter er iets mee. Ik weet het niet.

wake up de sensor voordat je op save drukt .

1 Like