Neo Coolcam installeren op Homey model 2016?

Op een nog prima werkende Homey model 2016 (draait versie 5.0.4) wil ik Neo Coolcam devices toevoegen. Installeren van de app gaat echter niet want die is nu alleen nog geschikt voor Homey Pro.
Nu heeft deze Homey in een vorig leven deze app en devices al gebruikt, dat het zou moeten werken. Waarschijnlijk alleen met een oudere versie van de app.
De vraag is echter: hoe kan ik een oude versie van de app installeren? Of kan dat gewoon niet meer?

Goed nieuws: een Homey 2016 is sinds een paar maanden ook een pro. Het moet dus gewoon kunnen werken mits de SDK versie matcht, dus de firmware recent genoeg is. Met firmware 5 zou ik verwachten dat het gewoon werkt.

1 Like

Bedankt. Die had ik even gemist.

Bij installatie krijg ik een foutmelding: incompatible app version.
Mijn - foute - aanname was dat het kwam door het label ā€˜Proā€™.

Er is dus een andere afhankelijkheidā€¦ zou kunnen dat er een minimale firmware nodig is die hoger moet zijn dan v5. Wellicht niet goed gezocht maar daarover niets gevonden.

Omdat ik nu toch ter plaatse ben, Homey bijgewerkt naar de laatste firmware (7.2.1). Daarna lukte het toevoegen van de app wel.

Hallo mede Homey gebruikers,

Ik krijg dezelfde melding als Ed, echter zit ik op de laatste experimentele versie 8.1.3 rc3. Heeft iemand nog suggesties?

Apart, ik kan enkel zeggen, ga terug naar de stable firmware v8.1.2 en probeer nogmaals de app te installeren.

1 Like

Ik krijg bij een update van de app naar 3.0.7 testversie ook de melding incompatible app version.
Ik draai op 8.15 stable.
ik draai nog steeds de neo coolcam app versie 2.1.14, hij is daarna nooit weer geĆ¼pdatet, ik heb er persoonlijk ook nooit weer naar gekeken omdat er geen issueā€™s waren.

Informeer je de ontwikkelaar ook ajb? Dan kan het mss worden gefixt / is de kans groter dat het wordt gefixt:

Neo coolcamā€™s test versie is alleen voor de nieuwe Homey Pro (early 2023), en is bewust daar op gelimiteerd door de ontwikkelaar, zie de informatie onderaan de app pagina:

Vereist Homey v10.0.0 of nieuwer

Waarom weet alleen de ontwikkelaar waarschijnlijk.

1 Like

Ah dat kan natuurlijk ook, die had ik ff gemist. Zijn er eigenlijk meer Pro 2023 only apps, al dan niet de testversies?

Er was er nog 1 waar ik van weet/wist, maar die is in de tussentijd geĆ¼pdatet naar ook eerdere bol Homey Proā€™s (weet zo niet meer welke app).

1 Like

Ahh vandaar, daar heb ik overheen gelezen.
Dus mag ik er vanuit gaan dat vanaf appversie 3.0 alleen voor de pro 2023 is.

Kan zijn dat de testversie even puur op de 2023 is gericht, kan ook zijn dat de ontwikkelaar geen Pro 201x meer heeft om mee te testen, en niet van externe testers afhankelijk kan/wil zijn.
Maar zoals Caseda al schreef