Mill socket 3

Det stÄr at Mill socket 3 stÞttes, men jeg fÄr ikke det opp som et app valg, bare mill wi-fi ovner.

Har du allerede sĂžkt i App Store?
Jeg finner bare 2 Mill-apper for varmeovner der. Hvem har sagt at Mill Socket 3 stĂžttes?
Og hvilken Homey har du?

Oversatt med deepl.com

Jeg har Homey Pro (kjÞp i okt.2023) I forumet med lenke fra Homey stÄr det at Mill socket 3 stÞttes.

lĂžr. 28. okt. 2023, 14:34 skrev Dirk G. via Homey Community Forum <notifications@athom.discoursemail.com>:

Det hadde vĂŠrt fint om du hadde delt lenken der du leste det.
Jeg har sÞkt i forumet, funnet noen fÄ rapporter som nevner en Mill socket, ogsÄ at noen bruker en Mill socket, men jeg har ikke funnet noen informasjon om hvilken app Mill socket er ment Ä fungere med.

Forslag: Les gjennom dette emnet. Hvis du ikke finner informasjon om hvordan du kobler Mill-sokkelen til Homey, kan du stille spÞrsmÄlet ditt i denne trÄden. VÊr oppmerksom pÄ sprÄket i dette emnet.

Oversatt med deepl.com

Jeg bruker Mill socket. Legg den inn i MILL appen fÞrst og koble den til en ovn sÄ vil ovnen komme opp nÄr du legger til enheter i MILL (Mill heating) appen til Homey

Takk for tips, men her er det noe jeg ikke har fĂ„tt med meg. Jeg har to ovner satt opp med Mill socket 3 og det virker helt fin i Mill sin app, men jeg skjĂžnner ikke hvordan Homey Pro skal oppdage dem nĂ„r det ikke er noen app for socket 3 i Homey P. Har prĂžvd Ă„ bruke appen for ovner som er listet opp i Homey P., men den appen “ser” ikke mine 2 stk. socket 3 og da fĂ„r jeg heller ikke fullfĂžrt installasjonen.
Mvh StÄle Hanssen

OK, last ned Mill Heating appen til din Homey- Åpne appen og legg til brukernavn og passordet som du har pĂ„ MILL appen pĂ„ feks mobilen.
GÄ til det rommet der du har en mill ovn. Legg til ny enhet, finn Mill heating appen (i Homey) legg til, sÄ vil dine ovner komme opp som ovner ikke som Mill socket.
Du kan ikke og trenger ikke Ä legge til Mill socket, der du har brukt de sÄ kommer de opp som oven med de navn som du har kalt de i Mill appen pÄ mobilen ol.

Takk for stor tÄlmodighet med en fersking som meg! Mill heating app. hadde jeg for lengst lasta ned og den ligger under foreslÄtte apper. Imidlertid finner jeg ingen steder til Ä legge inn det samme brukernavn og passord som jeg har lagt inn i den orginale Mill-appen som styrer ovnene. NÄr jeg Äpner Mill Heating begynner den bare Ä sÞke uten Ä spÞrre om pw. Og etter en tid kommer time out opp.

GĂ„ til “mer” i Homey appen, (ikke pĂ„ en pc) velg apper, velg Mill heating Norway, oppe i hĂžyre hjĂžrne er det et lite “tannhjul” klikk pĂ„ det og velg “appinnstillinger” her kan du legge inn brukernavn og passord (fra Mill kontoen din)

Igjen Tusen takk for verdifull veiledning! 
dermed skjÞnte jeg gangen i det hele, og alt virket ok med en gang. Jeg tillater meg likevel to nye spÞrsmÄl: 1)finnes det en manual for selvstudie av Homey Pro? 2) kan Homey Pro installeres pÄ PC (Win.11) og betjenes derfra? Mvh StÄle

Hei, sÄ fint det gikk greit. Det beste er Ä se pÄ Homey pÄ facebook, der er det mye info.
Ja du kan ha ha homey Pro pÄ PC men noe mÄ gjÞres pÄ en mobil etc.
SÞk etter Athom Homey pÄ nettet, logg inn med din brukernavn og passord.
Bare spĂžr om det er noe

Hei, er nybegynner mht. Homey Pro late 2023. Har installert Mill Socket 3 pÄ mine varmeovner og har benyttet Mill App for Ä styre. Det fungerer bra.
Har nÄ anskaffet Homey for Ä ta et skritt videre. Dvs. inkludere gulvvarme og etter hvert varmtvannsbereder.
Har installert Mill app pÄ Homey men fÄr ikke socketene til Ä komme opp. FÄr New Devices Found (i Mill app i Homey) men det kommer ikke opp noen device og sÄ er beskjeden Network Request Failed.
Det kan virke som om jeg ikke fÄr parret socket med Homey

Mvh. Jon

Support trĂ„den for “Mill Heating Norway” er her: [APP][Pro] Mill Heating

Er nok best Ä spÞrre der, og husk Ä gjÞre det pÄ Engelsk.

Mvh
Marius

Takk for svar Marius, jeg skal fÞlge opp nÄr det har roet seg litt med Jul og familie!
Mvh. Jon