Ledstrip met rgb waarden aansturen

Ik wil graag mijn aquarium voorzien van een nieuwe ledstrip verlichting. Op dit moment heb ik drie oude ledstrips die middels een fibaro rgb module door een fibaro homecenter 2 worden aangestuurd. Om zonsopgang, dagverloop en zonsopgang te simuleren heb ik een LUA progra geschreven dat elke 5 minuten een reeks commando’s verstuurd: waarden voor R, G en B.
Nu wil ik hetzelfde doen met Homey maar dan met zigbee omdat ik bereikproblemen heb met zwave. Ik heb een module gekocht gledopto en deze toegevoegd aan de Homey - dit functioneert prima. Echter kan ik naar deze module geen stuurcommando’s sturen voor de rgb waarden. Ik dacht dit met homeyscript op te lossen, maar nu blijkt dat de gedopto module geen rgb waarden kan verwerken maar alleen hue, saturation en brightness. Heeft iemand ervaring met het maken van zo’n daglichtprogramma hiermee?

Misschien dat dit je kan helpen.

En dan i.c.m. de app:

Ook ik heb ook een gedapto en die stuur ik aan via Philips Hue bridge
Stuur jij die gedapto ook aan via Hue app dan kan je kleuren en tinten sturen.
Mischien kan je iets via logic kaartjes doen.

Dank voor je reactie.
Color Tools zou prima zijn wanneer ik af-en-toe een commando zou willen versturen, maar ik wil dit op z’n minste elke 5 minuten maar bij voorkeur nog vaker omdat de kleurovergangen zo vloeiend mogelijk te laten verlopen. Omdat je met Color Tools telkens maar één kleurcommando verstuurt, zou ik om tussen 07:00 en 22:30 elke 5 minuten een commando te versturen, maar liefst 186 flows moeten maken. Mocht ik het elke minuut willen versturen dan zijn het zelfs 930 flows. Dat is niet realistisch, en al helemaal niet mocht ik op enig moment het kleurverloop iets willen aanpassen.
Een programma schrijven met HomeyScript (Javascript) is dan een betere aanpak; een programma om op elk tijdstip de benodigde RGB waarden te berekenen heb ik inmiddels geschreven. Dan kan ik met één flow volstaan die elke 5 minuten zichzelf herhaalt.
Maar ik ben er nog niet omdat ik de capabiliteit van mijn Zigbee LED module geen RGB-waarden kan verwerken maar alleen Hue, Saturationen Temperature. Voor dat doel heb ik inmiddels een conversieprogramma, maar helaas blijkt nu dat de Zybee LED module verkeerde codes uitstuurt. Dat ben ik nog aan het troubleshooten.
Hoe dan ook bedankt.

1 Like

Helaas, dit werkt niet: ik wil elke 5 minuten (liefst nog vaker) een kleurinstelling sturen. Dat kan de Hue bridge niet. Zie ook mijn reactie aan Peter_Kawa waarin ik uitleg wat ik inmiddels heb gerealiseerd en wat nog niet werkt: Ik stuur hue, saturation en temperature waarden (met HomeyScript) naar de Gedopto module, maar die interpreteert ze niet correct.