Langzaamaan begin ik Homey steeds minder leuk te vinden

Ik voel met je mee, ik denk ook wel eens jeetje mina, wát een gedoe eigenlijk om iets aan de praat te krijgen.

Het is waar dat de geboden oplossingen niet altijd van je eigen nivo zijn, maar dat kan de gebruiker ‘aan de andere kant’ niet altijd weten natuurlijk.

Maar gister zag ik je post over je wens om Arrays te kunnen gebruiken, erg technisch in mijn ogen, waar ik dan weer niets van begreep. :wink:
.

Dat kan in het app configuratie scherm. Dit is weer zo’n geval van ‘moet je maar net even weten’.
Maar ‘vroeger’ moest je daar ook je variabelen aanmaken, dan was het denk ik duidelijker/logischer dat je daar ook moet zijn om de naam te kunnen wijzigen, of een var te verwijderen:

.

Dat is inderdaad een nadeel, maar is op platforms als Home Assistant niet anders, of in de hele IT wereld eigenlijk.
En of apps nu betaald zijn of niet, en/of door een vrijwilliger/fabrikant gemaakt:
je hebt vast gehoord van VanMoof, Gigaset, Thermosmart,
ze zetten gewoon ‘de cloud’ uit, en daar sta je dan met je mooie niet-meer-slimme spulletjes.
Zelfs Homey kan niet zonder de Athom cloud, dat vind ik best wel een dingetje. Met alle goede bedoelingen, een bedrijf kan over de kop gaan, en aan Homey zonder cloud heb je niks, behalve dat hij zijn programmaatje blijft draaien.

Ik vind het wel ‘slecht’ dat puur niet-meer-werkende apps gewoon maar in de app store blijven staan, uiteraard zonder vermelding ‘Werkt momenteel niet’.

1 Like