Lamp laten knipperen

Bij het starten van de flow word dan de lamp de ene keer aan en de volgende keer uitgeschakeld, is 1 sec niet te kort de transiton tijd is al 1 sec voor aan en ook voor uit dus dat is al 2 sec en ik zie nu 1 lamp bij mij worden dat er 10 en daar gaat het mis bij mij omdat er iets vertraging in de lampen zit gaan ze niet meer tegelijk aan en uit ik moet naar de 7 sec gaan wil ik dit goed krijgen, heb jij daar dan geen last van ik heb Philips hue lampen rechtstreeks aan de homey zonder bridge.

Fred, niet om het een of ander, maar leestekens zijn geen overbodige luxe in zulke grote stukken tekst. Dit leest heel erg lastig…

Sorry

image

Ik doe het met de hue app :slight_smile: zit er standaard in. Kort en lang.

Klopt die heb ik dus niet de lampen moeten gaan knipperen door een flow.

https://apps.athom.com/app/nl.philips.hue
als je die installeert, heb je hem wel… en het kaartje kan gewoon in een flow.

:slight_smile:

Ik gebruik de Philips hue ZigBee app omdat ik de bridge niet gebruik, de Philips hue is voor de bridge.

Vrees dat het lastig wordt met flows gezien alle vertragingen binnen het systeem. Ik heb zelf een keer een flow gemaakt met als trigger Datum/Tijd (elke n seconden). De flow kon gestart worden met het activeren van de flow zelf. Helaas werkte dit toch niet echt lekker. Ik weet niet of de HomeyDuino app nog werkt maar m.b.v. deze app en wat hardware zou het laten knipperen van een lamp goed moeten kunnen. Maar dat is waarschijnlijk niet de bedoeling.



image

Je kan ook alleen de bovenste flow gebruiken en in de “AND” kaart een conditie opnemen.

Aankomende woensdag zal ik hier een tutorial plaatsen over hoe je een flow kan maken om je lampen kan laten knipperen :grin:

1 Like

:+1:

Dat is heel mooi ik kijk er naar uit.

Mensen de Tutorial staat online. kijk even in mijn bio voor verdere info

Ik heb naar het filmpje gekeken maar zo als ik kan zien heb jij ook de hue bridge want ik zie dat jij bij je kaartjes op hue klikt en dat heb ik dus niet.

Ik kan dus ook niet alle lampen in een ruimte kiezen het is ook meer dan een ruimte, ik moet iedere lamp apart aanklikken en aansturen met helderheids kaartje en temperatuur kaartje, dus 3 kaartjes per lamp, dat worden 30 kaartjes voor 10 lampen.

Dus dat gaat op zo een korte tijd van 2 sec uit de pas lopen ik krijg het alleen voor elkaar als ze knipperen met 7 a 8 sec tussentijd, maar ja ze knipperen dus wel.

He dat is een goede tip, daar ga ik dit weekend eens mee proberen

Ik gebruik de group app voor dit soort dingen

https://apps.athom.com/app/com.swttt.devicegroups

Als je geen hue bridge hebt kan je tocht de lampen apart in de Then kolom zetten, met de schakel aan/uit kaart dan werkt het precies het zelfde als met een bridge. Dan heb je maar 10 kaartjes nodig in een flow. Door dat je de helderheids kaart gebruikt heb je aan 2 seconde niet genoeg nee, mocht je de lampen in een bepaalde kleur willen laten knipperen dan kun je daar ook een aparte flow voor maken en deze eerst laten opstarten en vervolgens het knipperen. :grinning:

Ik heb alle lampen in de then kolom staan, maar ik wil ook de helderheid op max hebben en temperatuur ongeveer op 4000 of 5000 k.
Als ik 3 aparte flows moet aanmaken lijkt me dat dit helemaal niet in de pas gaat lopen.

En de groep app gebruiken is weer een app er bij en we willen juist zo weinig mogelijk apps hebben draaien op de homey.

En kan ik dan een groep aanmaken voor het hele huis of word het per kamer een groep of moet het per zone, want dan krijg ik weer meerdere groepen, maar ik ga er eens naar kijken hoe dat met die groepen werkt.

Je kan per lamp toevoegen aan een groep. Homey ziet de groep dan als 1 lamp. Je hoeft dus ook maar 1x de helderheid in te stellen

Dat is mooi ik heb net even de gebruiksaanwijzing van de groep app gelezen en ik denk dat dit de oplossing voor mij is en ik kan wat flow’s simpeler maken wat ik nu allemaal appart schakel kan ik dan met de groep app doen.

Ik zie in een ander bericht “twee hue lampen tegelijk laten te bedienen” dat deze na elkaar bediend worden en niet tegelijk en dat hiervoor nog een rewrite nodig is in de Homey Zigbee core, ik gebruik dus geen bridge.

En de rewrite moet volgens mij nog steeds gebeuren, weet iemand of dit nog steeds zo is zowel het niet tegelijk aansturen van de hue lampen zonder bridge als de rewrite van de Homey Zigbee core .