Sinds een half jaartje heb ik de Homey Pro 23 met daarop o.a. de Kia app.
Ik zou graag aan het eind/begin van de maand de kilometerstand van mijn Kia als melding willen krijgen, maar het wil me niet lukken.
Ik heb wel eens iets geprobeerd met logica, maar ik kan niet de Odometer van mijn auto selecteren.
Heeft iemand tips?
Ik heb een Hyundai, communicatie is op basis van gegevens in de cloud, en dus via de Bluelink app. Volgens mij zit daar geen km.stand bij helaas…
Okee, dus omdat ik via de Homey-Kia app wel de kilomterstand kan zien wil niet zeggen dat ik die ook ergens voor/mee kan gebruiken?
Als je in de Homey-Kia app en km stand kunt zien dan zou je er iets mee moeten kunnen lijkt me…
Alleen voor mij, met een Hyundai, krijg ik die km stand niet zichtbaar met de Kia/Hyundai-Homey app… Wel een odometer, maar dat is volgens de dagteller…
@Rokil Odometer is de totale km stand. Die kun je als tag vinden in flows. Dus bv iedere 1e vd maand de stand doorsturen naar je whatsapp oid is dus een fluitje van een cent
Ben blij dat het dus wel zou moeten kunnen, maar hoe is me dus niet duidelijk.
Ik heb al een voorbeeld voorbij zien komen, maar ik kan bijvoorbeeld al niet kiezen voor ‘dagnummer’, wat ik wel bij dat andere voorbeeld zag.
En ik kan dus bij logica ook niets selecteren. Moet je dat eerst aanmaken o.i.d.?
Ik zie dagnummer ook niet meer. Raar (kun je melden bij Athom support)
Anyhow het kan wel iedere 1e vd maand:
Dat van die dagnummer die bij mij verdwenen is, ligt dus niet aan mij. Gelukkig.
Maar hoe kom je aan die (logica?) van de Odometer in je bericht? Moet je die eerst aanmaken op een of andere manier?
Als je de push card plaatst en de te versturen teks aan gaat passen zie je een kaartje/tagsymbool. Die aanklikken en dan zoeken in de lijst.
Bedankt voor je reactie.
Helaas komt er bij mij nergens een kaartje/tagsymbool in beeld. Moet je daar een aparte app voor installeren, of klopt er iets niet?
en als je daarop klikt krijg je een lijst :
't ziet er bij jou heel anders uit, waarom weet ik ook niet…
Nogmaals bedankt voor je reactie!
De flow had ik gemaakt via mijn laptop en daar is die mogelijkheid er (bij mij) niet. Zojuist kijk ik toevallig op mijn telefoon en daar kan ik die kaartjes wel toevoegen.
Vreemd dat het via het web dus niet lukt, maar via de android app wel.
Het is dus eindelijk gelukt en vanaf nu dus ook af en toe maar via het onhandige, kleine telefoonscherm een flow maken…
Hi @Rokil ,
In jouw screenshot valt mij op dat de blauwe checkmark daar niet hoort. Als je goed kijkt is er nog een klein geel puntje te zien, dat is het tag icon.
Waarschijnlijk een browser extensie die bijv. spellingcontroles doet?
Gr, André.
Verdraaid, je hebt gelijk!
Omdat ik via de webbrowser een flow maak en in Chrome een spellingscontrole aanstaat, komt het blauwe vinkje inderdaad bovenop de tag te staan. Als ik die spellingscontrole extensie uitschakel, is de tag wel zichtbaar.
Vind het toch wel makkelijker om een flow via de laptop te kunnen maken.
Bedankt!