Ik ben een nieuwe Homey gebruiker. Ik heb inmiddels flows aangemaakt op mijn tablet (android). Het lukt echter niet om een flow op de tablet te verwijderen. Ga ik vervolgens naar mijn telefoon (ook android) dan kan ik een flow wel verwijderen. Weet iemand waardoor dat komt ?
Op een tablet kun je niet rechts of links klikken. Als ik lang op de flow druk verschijnt er een pop-venstertje waar je diverse opties kunt kiezen. Maar ik kan kiezen wat ik wil, dat heeft geen enkel effect. Als ik datzelfde op mijn telefoon doe worden wijzigingen wel geaccepteerd.
Als je op de tablet de WebApp gebruikt zonder muis is dat natuurlijk het probleem.
Athom heeft aangegeven dat de WebApp bedoeld is voor de pc dus met een muis.
Ik weet niet of het met een pennetje wel werkt mast Touch is de WebApp inderdaad een drama.
En je hebt al een andere browser dan Edge (= aanname, want windows) geprobeerd? Je deelt zo weinig relevante info…
Heb je alle cookies en browser geschiedenis al gewist?
Voorzover mij bekend, werkt my.homey.app het beste op Chrome.
Zonder muis kun je d.m.v. “longpress” wel het menu’tje tevoorschijn toveren, en flow kaartjes toevoegen. Ook kun je op een flownaam tikken om het keuze menu te openen (om een flow weg te gooien bv.)
Lijnen trekken, kaartjes verplaatsen etc. moet met een muis(achtig) apparaat.
Werkt prima trouwens op een Android tablet en Android smartfoon i.c.m. genoemde browsers.
Het ene toestel is een Samsung S23+ met Android versie 14 (hierop doet het probleem zich niet voor). Het andere toestel is een Samsung A9+ met Android versie 14 (hier doet het probleem zich dus wel voor). Dan heb ik ook nog een Windows laptop (hier geen probleem).
Dus alleen op de Samsung A9+ heb ik het beschreven probleem.
Wees welkom,
Het kan soms bot of verwijtend over komen maar zie het als een dialoog bij de dokter.
Een flinke groep community leden is al jaren actief en heef iedere vraag al eens gezien.
Zoek, En stel gerust vragen.
De community is behulpzaam maar niet helderziend en kan geen wonderen verrichten… maar vaak staan we versteld van de behulpzaamheid en inventiviteit.
Mijn telefoon en tablet werken beide met dezelfde android versie. Op de telefoon kan ik bijvoorbeeld een flow aan favorieten toevoegen en dat werkt. Als ik datzelfde probeer op de tablet kan ik favorieten (of elke andere optie) wel aanklikken maar daar doet Homey dan niets mee. De flow wordt dan niet aan de favorieten toegevoegd. Je zou bijna kunnen denken dat het een of ander rechtenprobleem is.
Gebruik je op je Samsung A9+ tablet, waarop je het probleem ervaart, de Homey mobiele app, of gebruik je een internet browser om de Homey-web app te benaderen?
Doet het probleem zich voor in de mobiele app op je tablet, in de web app of in beide?
Ik zie trouwens nog en ander probleem. Wellicht heeft dat er ook mee te maken. Op het moment dat ik een apparaat wil verplaatsen van de ene naar de andere zone klik ik op de pc rechts op het apparaat en kan ik een andere zone kiezen. Op de telefoon druk ik wat langer op het apparaat en in het volgende scherm heb ik rechtsboven een hartje en tandwiel staan. Vervolgens kan ik de zone wijzigen. Op de tablet kan ik ook langer op het apparaat drukken, maar ik krijg op het volgende scherm geen hartje en ook geen tandwieltje te zien. Op mijn tablet kan ik dus geen apparaat verplaatsen. Hangt dit misschien samen met het eerdere probleem ? Ze doen zich beide voor op de Samsung A9 tablet.