Kaku asun650: app functionaliteit gewijzigd?

Ik gebruik de Kaku Asun650 voor veel zaken in huis: zonneschermen, klepramen, garagedeur. Daarvoor heb ik een simpele flow waarmee ik deze apparaten handmatig zowel kan open als sluiten:


Maar sinds enige tijd werkt dat niet meer goed en moet ik de flow vaak tweemaal activeren voordat het werkt. Om de een of andere reden wordt de stand ‘omhoog’ of ‘omlaag’ niet meer onthouden en springt het apparaat na een tijdje in de stand ‘neutraal’.
Is dat een bewuste wijziging? En waarom dan? Ik zou dat heel graag hersteld zien. Het is toch veel handiger als de stand onthouden wordt?

De KAKU app is 4 maand geleden voor het laatst geüpdatet. Een andere update is de update van Homey, 7.4.1.
Maar als je de Asun 650 ook gebruikt met een losse afstandbediening dan weet Homey ook niet meer of iet omlaag/omhoog is.
Asun 650 werkt met 433 MHz en dat is geen tweeweg communicatie.

1 Like

Hoi Mike, dank voor je reactie. Het zou goed kunnen dat dit ‘probleem’ sinds een maand of 4 speelt.

Wij gebruiken geen afstandsbedieningen, de klepramen en zonneschermen werken hoofdzakelijk automatisch en soms handmatig via de app of het dashboard met de hierboven vermelde flow.
Zojuist, om 13:00, zijn de klepramen automatisch bediend. Een half uur later stonden beide klepramen weer op neutraal, zoals ook bij alle andere met de asun bediende apparaten:


Ik heb geen enkele flow die eindigt met ‘zet de status op stil’. Waarom springen ze dan toch op die neutraalstand? Dat was voorheen niet zo. Ik kan er geen logische reden voor bedenken, het lijkt mij geen verbetering. Voor mij is het in elk geval onhandig.