Instaleren Lidl app

Dat is ALLEEN voor de Homey Pro!
Bij de Bridge zie je het installeren van een App niet!

Okay, dan moet ik alle lampen ook van de Lidl retour sturen. Die zijn van Smart Home Livarno Lux en die kan ik niet vinden in de Homey applicatie.

Ook als ik de Aqara & Xiaomi ZigBee als apparaat wilt toevoegen, kan ik als enige Aqara LED Bulb kiezen.


Als het goed is moet je die Livarno en Silvercrest toch gewoon als Zigbee kunnen installeren in de Lidl app? Ik heb nu KAKU/Trust ICS-2000 met Zigbee en hier werkt het ook mee. Zelfs Ikea en zo, heb je al alle andere mogelijkheden al geprobeerd?

Ik hoop dat de Lidl app voor de Homey Pro wel de 3-voudige Tafeldoos ondersteund, want dan ga ik die aanschaffen en al mijn KAKU/Trust spullen overzetten…

.

Dat kun je vooraf in de app store checken :wink:

Dank U voor de info’s

1 Like

Nee, dit gaat helaas niet. De Silvercrest Bridge moet ik dan in een ‘leermodus’ zetten, maar geen idee hoe ik dit voor elkaar krijg, zonder op de reset knop te drukken. Als ik dit doe, dan herkent de Silvercrest Bridge mijn lampen niet meer in de Lidl Smart Home applicatie.

1 Like

De Silvercrest Bridge wordt helemaal niet ondersteund door de LIDL app.

Mijn excuses, ik bedoel de Silvercrest Gateway.

Ah okay, dus na het einde van de Beta periode, kan ik een Homey Premium account nemen voor 2.99eur per maand en dan kan ik weer meerdere apps installeren (zoals de Lidl Home, Google Maps, etc)

Nee dat heb ik niet gezegd,
Je hebt al Homey Premium tot het einde van de Beta,
Je hebt geen beperkingen door de Beta of het ontbreken van de subscription.

Zowel de Lidl app als de Google Maps zijn niet geschikt voor de Homey met of zonder de Bridge.
Alleen op Homey Pro kunnen deze geïnstalleerd worden.

Kijk hier eens welke apps beschikbaar zijn en houd er rekening mee dat een groot deel nóóit op Homey / Homey Bridge beschikbaar komt.

1 Like

Ik snap niet wat die met je verhaal te maken heeft: dat apparaat kun je niet koppelen aan Homey, en Zigbee apparaten kunnen maar aan één controller gekoppeld worden (dus óf Homey óf de Silvercrest Gateway, maar niet beiden tegelijkertijd).

Omdat ik ergens begrepen had dat je de Philips Hue Bridge wel aan de Homey kan koppelen, ging ik er vanuit dat ik de Silvercrest Gateway (met de Lidl Home app daarop geinstalleerd) ook aan de Homey kon koppelen.

Nee, zo werkt dat helaas niet. Er is specifieke ondersteuning voor de Hue Bridge, daarom werkt het daar wel mee, maar voor de Silvercrest Gateway is die ondersteuning er niet. Er is wel ondersteuning voor de meeste afzonderlijke LIDL apparaten (lampen, sensoren, enz), maar die worden dan direct aan Homey gekoppeld en niet aan de Silvercrest Bridge (wat ook inhoudt dat je de eigen app van LIDL niet kunt gebruiken voor het aansturen van die apparaten, alleen de Homey apps).

Dat is jammer, dan stuur ik de Silvercrest Gateway gewoon retour naar Lidl.

Ik kan dan de lampen (zie hieronder) wel via Homey installeren zeg je. Maar welke app in Homey moet ik hiervoor dan installeren, zodat de lampen herkent worden.

Nee, ik zei dat de meeste LIDL apparaten ondersteund worden :wink:

Maar die lamp lijkt erg op deze:
image

En die zou door de LIDL Smart Home app ondersteund moeten worden.

Maar deze app kan niet gebruikt worden op de nieuwe Homey, deze app werkt alleen op de Homey Pro.

1 Like

Uh ja, daar heb je natuurlijk gelijk in, ik was even vergeten dat het om de Homey Bridge ging hier :woozy_face: In dat geval houdt het op voor @Joeri: je kunt (op dit moment) geen LIDL apparaten gebruiken in combinatie met Homey Cloud/Bridge :frowning:

4 Likes

Komt er simpel gezien op neer dat waar homey heeft geadverteerd met het idee dat de homey bridge bijna alles zou gaan ondersteunen dit uiteindelijk oplichting is geweest. Want blijkt is ook mijn ervaring dat eigenlijk bijna niets door homey bridge ondersteund wordt en bedrijven moeten betalen om wel ondersteund te worden. Wat grote kans dus ook nooit gebeurd. Hier dus ook vanalles wat niet goed werkt blijkt uiteindelijk omdat homey bridge het niet ondersteund enzo lijkt ook nooit gaat ondersteunen. Zonde van het geld, is wat ik steeds meer begin te denken.

2 Likes

Ik verwacht dat menigeen eerste stappen zet op het gebied van een smart home via o.a. met name de voordelige alternatieven van Lidl (niet alleen in Nederland maar ook in Duitsland).
Pas in een later stadium ben bijv. ik mij wat meer gaan inlezen en zo stuitte ik op Homey als (schijnbaar) aantrekkelijke uitbreiding.

Het zou het Homey team sieren als het uit zichzelf snel een goede koppeling uitbrengt voor de Lidl Silvercrest bridge zodat ik de Lidl smart app kan blijven gebruiken en niet alle apparaten opnieuw hoef in te kloppen in Homey. Zo’n koppeling maakt alles pas echt smart. Nu voel ik mij teruggezet op het niveau van een datatypist.

Dus omdat jij het werk er niet in wilt steken moet iemand anders dat maar doen? Athom heeft het al druk genoeg om hun eigen bridge goed te laten werken.