Innr Zigbee spots alleen los van elkaar te leren aan homey

Sinds een paar maanden heb ik problemen met Innr Zigbee spots.
We hebben al erg veel dingen geprobeerd.
Dit is wat er gebeurt als ik Innr spots die we al jaren hebben opnieuw willen aanmelden.

  1. Homey in recovery mode opnieuw op wifi gezet en instellingen weer terug zet.
  2. Zigbee netwerk gereset.
  3. Alle Zigbee items gewist.
  4. Innr app verwijderd en er weer opnieuw opgezet.

De eerste Innr spot inleren gaat goed.
Bij de 2de gaat het mis.
6x Uit/Aan zetten resetten niets helpt.
Homey er dichterbij gezet helpt niet.
De 2de spot van Innr is niet in te leren op Homey.
De lamp gaat zachtjes branden en Homey zegt dat de verbinding is verbroken.

Na veel zoeken kwam ik er achter dat als ik de eerste Innr spot spanningsloos maak en de 2de apart inleer dat deze wel toe te voegen is.
Dit is het resultaat:

Ik heb geen idee hoe ik dit nu kan oplossen.
Het lijk wel of de Innr spots niet meer als Hub werken.

Misschien heeft hier nog iemand een idee?

Wel heel interessant dat het IEEE adres van “Bad 4” heel anders is dan alle andere Innr lampen. Alsof die lamp andere “internals” heeft. Misschien dat het probleem daardoor veroorzaakt wordt (maar dat is puur giswerk).

Het is onmogelijk als wc achter spanning heeft om dan waar dan ook een 2de in te leren.
Ik heb Wc achter er weer uitgedraaid en heb zo elke lamp apart ingeleerd.
Ook met andere Innr lampen heb ik dit probleem.
Het zit dus niet in 1 lamp dat dacht ik namelijk eerst.

Hebben de Ikea lampen niet hetzelfde issue? Die moet je ook inleren, uitzetten en dan pas de volgende gaan doen… Als ik het me goed herinner staat (stond?) dat zelfs in hun eigen instructie.

1 Like

Ik heb nu 2 spots bij die gene mee genomen naar mijn eigen Homey.
Daar lukt het wel meteen om ze achter elkaar in te leren.

Samen met de eigenaar van Homey besloten om een Hue Bridge aan te schaffen en daar de Innr spots op te programmeren.
Na een week gingen daar ook de spots happeren.

Het lijkt er toch op dat de homey nog steeds signalen stuurt en ook de Hue hierdoor ook niet lekker werkt.

Als het ook niet goed werkt met een Hue bridge, die een geheel eigen en losstaand Zigbee netwerk opbouwt, zou ik het logischer vinden als één van de lampen kapot is en problemen veroorzaakt.

We hebben uiteindelijk als overbrigging een Homey Bridge gekocht en alle Zigbee lampen vervangen voor Ikea, om er zeker van te zijn dat het blijft werken.
En de Aqara Bewegingssensor Zigbee pir even afgekoppeld.

Op de Bridge werkt dit nu goed.

De homey pro is het onmogelijk om een 2de innr spot in te leren, zelf niet met een geresette homey.
Deze is nu onderweg naar Athome.

De Ikea lampen hoef je niet uit te zetten je moet ze alleen even 6x spanningsloos maken om in te leren.
(innr 5x)