HomeyScript seconden naar uren, minuten en seconden

Had ik aan gedacht idd, maar ik zeg “hij heeft 1 uur, of 3 uur gelopen”. Vlgs mij zeg je niet “hij heeft 3 uren gelopen”. Dat is alleen met machines die draaiuren maken i.p.v. met kilometers meten.

Het moet dan weer wel als het script geen aantal opgeeft: “hij heeft uren gelopen” :sweat_smile:

Lekker hè, dat gemierenn**k haha

Het forum staat er vol mee, velen ergeren zich er aan :rofl:
edit Ik heb wat gevonden, ik had een poosje geleden het script van Jan P geleend en er wat aan verbouwd. Het geeft de naam van morgen terug, en maakt een variabele en vult deze met dezelfde naam.

Hey @Edgar leuk script, ik had zelf al hele rekentruucjes in een flow zitten implementeren, maar dit is veel netter en gebruik ik vanaf nu.

Ik heb ook net HomeyScript ontdekt, naar aanleiding van hun video op YouTube.

Jouw script geeft weer wat inspiratie! Thanks.

1 Like

dat script heb ik zelf ook al een tijdje draaien en elders gepost… en uitgebreider :slight_smile:
Maar… mijn nieuw geposte script bracht je op nieuwe ideeen en toch staan die verspreid over het forum waar anderen zich aan ergeren? die snap ik niet helemaal.

Oh haha, op die fiets. Ik heb nog geen duidelijke ideetjes, maar ik bedoelde dat ik in het algemeen veel tips en ideetjes heb gegeven op het forum. En dat anderen zich daaraan zouden ergeren is n beetje een geintje.

Deze al gezien? Developer Web API Playground - Notes of geeky oneliners

jah, hij had mij gister een dm gestuurd. thnx!

oh ja, het was niet tegen mij :smiley:

Yep, daar heb ik wel eens flink mee zitten rommelen, ook echt leuke dingen mee te doen!

1 Like

Ik ben zeer geïnteresseerd in een oplossing om tijd te registreren en dit lijkt en mooie oplossing.
Alleen heb ik het probleem dat ik nergens een tag de looptijd kan vinden. De stopwatch(van de app chronograph) is aangemaakt en heeft een tijdje gelopen. Ik zie geen tag in logica of via better logica.
Zoek ik op de verkeerde plek? Zijn er meer mensen die dit hebben?
Groeten Ramon

1 Like

Continuing the discussion from HomeyScript seconden naar uren, minuten en seconden:



Bedankt voor de reply
Ik zie keurig de uitkomst van het script als ik een ander argument kies. Echter kan ik van de chronograph kan ik niet de looptijd(s) vinden.
Er zal bij mij wel een foutje zitten in de chronograph app. Ik heb ook een apparaat aangemaakt van de stopwatch
Misschien hebben jullie nog een optie?
Alvast bedankt

en je flow?

en een apparaat? nee, ik heb eerst een flow die de stopwatch start of hervat, een flow die hem stopt en dan pas bovenstaande flow

Bedankt voor de moeite, maar ik loop hier vast:
Dit argument kan ik nergens vinden.
Gr Ramon

De looptijd is een lokale tag die alleen te vinden is in de flow die getriggerd wordt door de stopwatch. Die zie je dan bovenaan in de lijst. In andere flows is die tag er dus inderdaad niet. Dus als je hem ook in een andere flow wilt gebruiken, zul je hem zelf in een variabele moeten bewaren.

De Chronograph app heeft wel ook een mogelijkheid een stopwatch of timer als apparaat toe te voegen. Waarschijnlijk kan je er dan wel altijd bij.

Ik zou zweren dat die Looptijd(s) gewoon in de app Chronograph zit, bij het kaartje Stopwatch is gestopt.
ik gebruikt hem dan dus in HomeyScript met arguments en die stuurt de uitgeschreven tijd terug in variabele: totaleTijd

Erg leuk, interessant en handig! Kon t niet laten om zelf uit te proberen.
Script en Chronograph stopwatch device als ‘apparaat’ is niet nodig.

Zoals Edwin zegt, de [looptijd (s)] tag is beschikbaar in flows, en te vinden bij de Lokale Tags, bij gebruik van kaartje “ALS timer/stopwatch is gestopt/gepauzeerd” als trigger. (Wist ik niet, erg handige feature wel!)

  • Start / End flow

  • Berekening, waarde naar variabele schrijven en melding sturen flow

Precies: bij het kaartje. Dus als je het kaartje niet gebruikt als trigger, is de looptijd er niet. Het kaartje zorgt dat de lokale tag er is. In de app zelf zou ook lastig zijn, omdat je heel veel stopwatches aan kunt maken. Dus welke looptijd bedoel je dan…

1 Like

Top,
Ik was inderdaad niet op de hoogte van het gebruik van lokale tags! Zo gaat het goed
Bedankt, Groeten Ramon

1 Like

Zie mijn screenshots ervan…

@Peter_Kawa ik zei dat… lol :slight_smile: Edwin herhaalde het :wink:

Misschien zei je het, maar ik kon [looptijd (s)] hier zelf ook niet vinden met jouw uitleg.

Ik snapte pas waar je die tag kon vinden toen ik er zelf mee ging stoeien.
Vandaar mijn extra uitleg met wat duidelijker voorbeelden.