Homey & Youless

Hoi!

Ik heb meer dan een jaar de Youless ls120 gebruikt met de beschikbare app. Sinds vorige week loopt de Youless vast. Als ik het probleem debug, dan blijkt communicatie met Homey het probleem te zijn. Want als Homey niet met de Youless communiceert, draait het apparaat als een zonnetje.

Na iinstellen van Homey/app loopt Youless binnen vijf minuten vast als ik de poll-tijd op 10 seconden laat staan. De webinterface werkt dan ook niet meer, het lijkt alsof de netwerkinterface vastloopt.
Na een harde reset van het apparaatje (Youless) en het opnieuw installeren van de app in Homey stel ik de poll tijd op 300 seconden in. Om het apparaat minder te belasten. Dan gaat het na pakweg een kwartier fout.

De afgelopen maanden is geen update van de app geweest, waardoor het dus geen bug kan zijn.

Ik heb de laatste versie van de Homey-software en de app in gebruik.

Heeft iemand een idee wat het probleem kan zijn?

Hub

Ik kan alleen maar bedenken: Wat is er veranderd in je (netwerk)omgeving sinds Youless vastloopt?

Kan het te maken hebben met de laatste versie van homey?

Ik zit op alles de meest recente versies zonder problemen. Heb je al gekeken of b.v. je Homey geheugen vol zit o.i.d.? En is de wifi verbinding van je Homey wel of niet stabiel?

Welke firmware versie van de youless draai je?
Ik gebruik 1.4.4POb2 op een LS120 en heb dit probleem niet (enelogic / youless app versie 3.2.0 homey versie 7.1.0)