Homey v5.0.0 (Stabiele versie)

Heel waarschijnlijk heeft hij het ook over de Hue app maar misschien heeft Athom stiekem de test versie verwijderd, je weet maar nooit. Ze doen wel meer dingen zonder het te melden dus kan maar zo.

Ik ga dan een ticket aanmaken bij athom

Goed plan! Niet zeggen dat ik het gezegd heb hoor. :wink:

Ik snap er niks van test versie is weg als ik nou test achter de link zet komt gewoon de stabiele versie tevoorschijn. Ze kunnen toveren bij de app store.

Precies! Sinds Hans Klok in America zit laat Athom hier vanalles “verdwijnen”.

dat is trouwens het normale gedrag van de store: als er geen test-versie online staat, krijg je bij het intypen van /test de gewone versie te zien

1 Like

Vandaag in de ochtend naar V5 geupdate.
Wat een ellende tot nu toe had ik niet verwacht van Homey.
Zigbee apparaten:
van Philips “er is een onbekende fout opgetreden”.
Alle 3/4 ikea apparaten melding dat de app nog bijgewerkt moet worden maar deze is up to date…1 lamp werk wel.
Aqara sensors zoals temp hum staan met een rode" !"" in de app maar geven geen data…
Paar apparaten aan en uit gezet met 10 seconde ertussen maar geen resultaat,

In de developer app staat 80 procent wel gerouteerd… pfffffff
Wat moet ik doen ???

Als je met de hand update dan worden niet altijd direct de juiste app versies geïnstalleerd. Als de Zigbee apps niet zelf updaten dan kun je naar de appstore gaan en zelf de update starten. Van aqara moet je b.v. versie 1.2.5 hebben (0.8 is voor V4), van Philips Hue Zigbee 2.0.26. Eventueel kun je kijken of de testversie wel nieuw genoeg is (test moet je in dit geval niet te letterlijk nemen). Je doet dit door in de app store /test achter de url te plaatsen.

Als de juiste apps geïnstalleerd zijn en het werkt nog niet zou ik een PTP proberen.

1 Like

Super ! Dank je wel zo simpel is dus de oplossing.
Ik was niet automatisch naar V5 gegaan ivm een oude app. Was hier goed over ingelicht. Deze het weekend verwijderd en toen inderdaad handmatig naar V5.
Meeste werkt nu al weer goed! Normaals dank je wel

Over die hue app v5.03 en v5.05 ga ik nou ook twijfelen. Nou krijg ik een mail van Boaz om diagnose te zenden aan support. is dit normaal. Ik wil wel zenden maar niet dat het criminele zijn ?
Het bericht op dit forum daar over is namelijk verwijderd.

@Boaz werkt voor Athom
Als je wilt dat ze een poging doen je te helpen zou ik in de app de log verzenden.

Oke ja dan is het wel vertrouwd.

En als toevoeging, het diagnose report verzend je rechtstreeks vanuit de homey app naar Athom. Enigste wat ze via support/mail aan je vragen is de code/nummer zodat ze weten welk rapport bij welke melding hoort.

Ik kan je ook wel een mail sturen om dat rapport te verzenden, maar wordt toch naar athom gestuurd. dus dat betreft hoef je je geen zorgen te maken

1 Like

Ik had een ticket aangemaakt bij Athom en gemeld dat jij een testversie had van de Hue app. Boaz behandelde mijn ticket en vroeg naar deze threat op het forum. Vandaar dat hij je benaderde.
Mijn probleem ligt nu nog bij de ontwikkelaar

Oke ja ik heb ze de code gestuurd. Hij kon niks meer vinden van vorige app. Dus waarschijnlijk had ik toch 5.03.

Ik gebruik van aqara meerdere temperatuursensors de WCDCGQ11LM, ik heb onder homey v5 nog een sensor toegevoegd en wat viel mij op dat er geen accuniveau word doorgegeven er blijft een vraagteken staan, de sensors toegevoegd onder eerdere versies van homey word het accuniveau wel doorgegeven, een sensor die ik eerder had toegevoegd weer uit homey gehaald en weer toegevoegd onder homey v5 en bij deze sensor nu dus ook geen accuniveau weergave hier ook het vraagteken, het probleem zit dus in homey v5.

Heeft iemand dit al eerder opgemerkt ?

Kan even (uren/dag?) duren voordat hij voor het eerst een update krijgt mbt batterij level.

Kan even duren maar geen dagen, bij mij meestal binnen het uur maar deze 2 sensors nu al een week.

Je hebt helemaal gelijk. Het probleem lijkt specifiek te zijn met de Aqara temperature sensors. Ik heb er een week terug eentje toegevoegd en die heeft nog geen percentage. Andere nieuw toegevoegd Aqara devices (motion en contact) doen het wel gewoon naar behoren.

Ik zie overigens dat dezelfde discussie ook loopt in het Aqara topic dus laten we het daar verder voortzetten.

Ik las ergens dat er met V5 nu 2 app stores zijn ivm de SDK update naar versie 3.
Nu is mijn vraag of ik de andere App Store ook kan inzien ivm release notes. Bijvoorbeeld de gledopto app is nu al een aantal keer ge-update (nu op 2.0.10), maar in de AppStore kan ik deze update niet zien (laatste AppStore versie is 1.1.4).