Homey Problemen: Toon / Zwave / Homey Offline

Sinds begin dit jaar maak ik gebruik van Homey. Helaas is mijn gebruikerservaring nog niet heel positief. Ik kom van een omgeving met Domoticz waar ik de ervaring heb dat alles goed en snel werkt en waar ik erg naar terug verlang, hopelijk zijn er hier mensen die mijn problemen erkennen en mij kunnen helpen om van deze aanschaf toch nog een succes te maken. Een aantal problemen waar ik tegenaan loop:

  1. De Toon app werkt niet. Ik krijg ook geen foutmelding of iets dergelijks, maar het ding reageert gewoon niet. Ook opnieuw koppelen werkt niet. Heb tevens de laatste Beta versie (v2.06) getest, deze werkt ook niet. (uiteraard heb ik gewoon een eneco abonnement).

  2. Mijn fibaro dimmer 2 switches werken soms wel / soms niet. Als ik een flow aftrap gaan er enkele lampen soms wel en soms niet aan. Als ik de flow weer aftrap gaan de lampen die ook aan hadden moeten gaan ook aan. De Homey staat er zo’n 3-5 meter vandaan.

  3. Op mijn smartphone (iPhone X) krijg ik in de app (die zooooo traag is) vaak een melding dat mijn homey offline is. Er komt dan een popup melding (iets in de trant van): https://78789sadasdy334.homey.athom.com. Dan kan ik niets meer en moet ik gewoon wachten tot het wel werkt.

Begrijp mij niet verkeerd, ik wil het echt nog een kans geven en misschien brengt de nieuwe firmware echt een nieuwe stabiele / snelle interface. Hoop dat iemand tips and tricks heeft.

alvast bedankt!

Begrijp wat je bedoeld
Ik had eerst ook Domoticz en wou een iets wat stabieler systeem dus een homey aangeschaft.
Helaas is dit (met de huidige firmware) niet echt stabiel.
Ik ben nu langzaam veel dingen weer naar Domoticz aan het omzetten.
Ik hoop dat de nieuwe firmware snel een keer komt ook al zie dat ze dat al lang beloven en dat het wat stabieler word en vooral ook een veel beter berijk krijgt.

1 Like

Ik hoop dat hier wat antwoorden komen op de gestelde vragen en dat het geen “zeiktopic” word. Mocht dat wel zo zijn dan doe ik dit topic op slot. Dus graag antwoorden op de gestelde vragen=On-topic!

Barry,

Welke firmware draai je op je homey? Ik zou adviseren de laten beta te installeren. (om mee te beginnen) 1.5.13-rc.11 (hierin zijn diverse issues opgelost)
Nadat je deze hebt geïnstalleerd, begin dan even met een schone lei door 5 minuten de stekker van homey eruit te trekken.

Ik heb geen ervaring met de Toon app (ik gebruik TADO zonder problemen)

Ook voor fibaro is het belangrijk even de laatste beta te installeren : https://apps.athom.com/app/com.fibaro (kies de beta) hierin zijn veel issues met de dimmer 2 opgelost. 2.1.0

Het belangrijkste zoals eerder beschreven is even een PtP doen (pull the plug) en ff 5 minuten wachten…

Hopelijk lost dit voor je jou meeste issues op

1 Like

Ik zou zeker niet de laatste rc.11 update installeren. Hier heb ik - vooral in combinatie met Fibaro 2 dimmer - heel veel problemen mee momenteel (zie github https://github.com/athombv/homey/issues/2823) Terwijl ik met de Homey versie hiervoor best tevreden was.

1 Like

Ook ik deel een deel van je zorgen. Homey is zeker nog niet stabiel maar merk wel dat er aan gewerkt wordt. Sinds de laatste update 1.5.13 rc 11 heb ik het idee dat het bereik minder is geworden.

Ook ik heb er last van dat devices dan weer wel en dan weer niet geschakeld. Dit terwijl het device in Homey wel een andere status krijgt maar het device zelf niet geschakeld wordt. Dit is in mijn geval bij alle drie protocollen z-wave / zigbee / 433 Mhz.

We moeten ook eerlijk zijn dat vele van ons met alpha en beta software werken dus nog experimenteel is, ook de app op de iPhone is experimenteel en hier mag je dan ook geen hoge verwachtingen aan verbinden.

Inmiddels een mail naar support gestuurd, ik denk ook dat dit de weg is om je problemen te melden zodat Athom er naar kan kijken.

1 Like

True, dit forum is niet de plek om te klagen over homey, daar Athom hier zelf niet actief is.
Stuur je issues naar support@athom.com of maak een issue aan op GitHub https://github.com/athombv/homey/issues dat is de snelste weg om ‘geholpen’ te worden.
Voor mijzelf werkt rc11 prima btw…

Idem , zelfde ervaring & gevoel hier , trage reactie schakeling, loopt vast enz enz. Gelukkig heb ik domoticz nog parallel draaien voor de belangrijke zaken. :wink:
Kan hier kort over zijn: Hopelijk komt homey v2 nu eens snel uit want t duurt wel erg lang . Anders heb ik een Homey te koop voor de vrijwilliger.

michel

Ik ook: deze gaat op slot om bovengenoemde reden. Mocht je daar problemen mee hebben kan je contact opnemen met Bram of een mail sturen naar support@athom.com