Homey opnieuw koppelen met zelfde Toon geeft foutmelding

Onderstaande is op dit moment in behandeling bij Athom en ze hebben inmiddels laten weten dat ze het probleem kunnen reconstrueren. Maar mogelijk zijn er mede-forummers met hetzelfde issue en die kunnen dus nu een bijbehorend topic vinden.
Mocht er iemand wellicht een oplossing weten in de tussentijd, dan is een reactie uiteraard altijd welkom!

Tijdens een grondige herindeling van alle domotica en gekoppelde apparaten, heb ik Toon (van Eneco) als apparaat verwijderd uit Homey en de bijbehorende app ook. Ik ben klant bij Eneco, dus gebruik ik de reguliere Athom-app.

Na opnieuw installeren van de app, kon ik netjes inloggen (met MijnEneco klantgegevens), maar toen ik Toon opnieuw wilde toevoegen als apparaat, kwam telkens de melding “Er ging iets fout bij het inloggen, probeer het later opnieuw”. Via callback.athom.com zie ik dat het volgende gebeurt op de achtergrond: {“succes”: false, “message”: “invalid_id” }.

Uiteraard alles laatste updates en firmware en paar maal geprobeerd qua volgorde, van stroom af, powercycle etc, maar telkens met zelfde resultaat.

Vermoedelijk blijft er dus ergens aan de kant van Eneco een id hangen na verwijdering en denkt het systeem dat je een tweede Toon wil toevoegen of een Toon die al bekend is.

Zoals reeds aangegeven; melding gemaakt van issue bij Eneco en Athom. Eneco zwijgt nog in alle talen, maar de mannen van Athom zitten er bovenop. Ze konden het probleem reconstrueren en zijn nu aan het kijken waar de oorzaak zit, danwel wat de oplossing wordt. Zodra er meer nieuws is, zal ik het hier posten.

1 Like

UPDATE: Athom heeft zojuist een update voor de Athom app gereleased (v2.1.21, Athom BV) en daarmee is het probleem verholpen. Toon kan weer worden toegevoegd als apparaat.

Ik heb dit ook opeens, het lijkt wel of homey bij het inloggen zelf iets invult. De oplossing is niet de update bij mij. App verwijderen of opnieuw opstarten heeft geen zin. Het lijkt wel of homey (toon app) zelf een inlog kiest. Hij zegt nl wel dat ikben ingelogd

Bij mij was het probleem dat ik niets kon doen, omdat het inloggen niet werkte. Maar je geeft aan dat jij blijkbaar wel bent ingelogd. Wat mis je nu aan functionaliteit?

Het lijkt een ander probleem te zijn, probeer er later op terug te komen.