Homey onbereikbaar

Al een aantal keren voorgekomen dat de homey uit mijn netwerk verdwijnt ,dit icm met de deco m4 waar de mesh opties waren uitgeschakeld .
Homey omgezet op andere router op 2,4 ghz tot nu toe weer 1 keer voorgekomen.
Ik zie de homey dan niet meer terug in de lijst met aangesloten devices.
Enige oplossing was om de homey met de pin te resetten en in de app toe te voegen als nieuwe homey. En daarna een back up terug te zetten.
Meer mensen met dit isseu? En of lost bekabeld aansluiten dit op?

Welkom op het forum

Dit topic is verplaatst naar het Nederlandse deel van het forum, graag je aandacht voor het kiezen van de juiste categorie/taal.

Wanneer je problemen hebt met de Moderatie acties neem dan gerust contact met mij of een andere moderator op via een Prive bericht.

Heb je voor Homey een IP adres gereserveerd op je router / DHCP server?
En zorg ervoor dat hij niet steeds tussen AP’s hopt

Hallo, heb de homey nu op een losse router dus zonder mesh en op 2,4 ghz.
Homey krijgt via dhcp zijn ip adres van de router.
Ik kan in de homey volgens mij geen vast ip inzetten tenminste ik kan het niet vinden.
Had dit issue niet met de oude homey pro toen had ik zigbee isseus​:sob::sob::sob: .

Lijkt een bug te zijn zoals ik lees in de engelse post.

Heb een ip adres gereserveerd in de router we gaan het ervaren

1 Like

Ha ja, dat snap ik, de tips waren natuurlijk bedoeld om Homey weer ‘normaal’ op je standaard wifi systeem te laten werken :grimacing:

Het beste is om IP adressen in je dhcp server te reserveren ( = koppelen aan een MAC adres, zodat deze altijd hetzelfde IP toegewezen krijgt).
IP adressen op apparaten invoeren vereist nl. een goede boekhouding, om zo dubbele IP adressen te voorkomen.

Al gelukt zag ik :blush:

Hi, sinds vandaag heb ik een Homey Pro 2023. Ik krijg ook de melding af en toe in de app dat de Homey onbereikbaar is. Hoe komt dit heb zelf ook DECO wifi mesh en alles staat op automatisch verbinden dus 2.4 of 5Ghz. Heb de Homey nu wel al een vast IP gegeven dus dat wisselt niet meer.

Wat moet ik nog meer doen? Moet ik mesh uitschakelen voor Homey en een Ghz selecteren als alleen verbinden daar mee of moet ik iets anders doen.

Probeer als eerste Homey aan 1 A.P. te binden door middel van bv. MAC filtering, band steering of transmit power.
Volgens mij gaat het ‘hoppen’ niet lekker voor de web/mobiele app en krijg je o.a. daardoor die offline meldingen.
Net als dat je weg bent gegaan, en je op 4G zit, dan moet je ook wel eens op ‘opnieuw verbinden’ klikken in de app.

Het is bizar dat je je Homey geen statisch IP adres kan geven. Gisteren deed mijn router het tijdelijk niet, dus geen DHCP. Binnen no-time was Homey (oud model) volledig van het pad, ondanks de 4 uur lease-tijd. Kon geen lamp meer aan- of uitzetten. Na het herstel van DHCP heb ik Homey moeten resetten, want al mijn devices hadden weer een IP adres, behalve Homey. Waarom geen optie voor een echt statisch IP adres?

Las gister de nieuwsbrief over port-forwarding (jammer dat het alleen voor de 2023+ modellen is, maar dat terzijde), daar staan ook instructies in hoe je je Homey een statisch ip adres moet geven. Een DHCP reservering is niet hetzelfde als een statisch IP adres.