Homey hittar inte Hue Dimmer Switch

Hej, jag Ă€r ny Homey-anvĂ€ndare. Jag försöker koppla en nyinköpt Hue Dimmer Switch till Homey (utan Hue-brygga, vilket vĂ€l ska funka?). Men Homey fĂ„r ingen kontakt hur jag Ă€n gör. HĂ„ller dimmern nĂ€ra Homey. Jag har provat att trycka pĂ„ Setup-knappen pĂ„ dimmern och Ă€ven att hĂ„lla inne “pĂ„-knappen”. Har installerat Hue-appen, har startat om Homey och Homey-appen, tagit ut batteriet i dimmern, resetat den
 men inget funkar. Det som hĂ€nder Ă€r att jag inte fĂ„r nĂ„gra instruktioner. Blixtsnabbt flippras de vyerna förbi och sĂ„ visas meddelandet: “No new devices have been found”. Har sökt forumet och nĂ€tet men hittar inget. Jag har till och med bytt Dimmern i tron att den var ett mĂ„ndagsexemplar, men samma hĂ€nder med den nya dimmern. Har Ă€ven upptĂ€ckt att samma sak hĂ€nder om jag försöker lĂ€gga till nĂ„gon annan Hue-device
 NĂ„got tips?

Hei. Har du fÄtt noen svar? KjÞpte Homey for en uke siden og den finner heller ikke Hue enhetene mine. Heller ikke ID- Lock. Har prÞvd alt og er noe oppgitt nÄ.

Hej @Henrik_Gustafson, har det löst sig för dig?

Hej @Pikkuluokka.
Vilken Hue app anvÀnder du och vilka Hue enheter försöker du fÄ in i Homey?

Vilken modell av ID lock anvÀnder du?
Börja med att köra settings/z-wave/Remove a Z-wave device och “ta bort” det lĂ„s du vill lĂ€gga till. DĂ€refter kan du prova att lĂ€gga till det igen.

Hej Johan, tack för att du frÄgar. Jag lyckades inte lÀgga till Hue fjÀrr. Jag valde att köra WalMote Quad överallt. Mycket bÀttre fjÀrr. Supernöjd.

Mvh Henrik