Homey, Doorbell G4 en Amazon Echo

Beste Homey Fans,

Ik probeer een deurbel gong te maken via een Homey flow, bij het testen gaat er een deurbel geluid af op de Amazon Echo.
Echter bij het indrukken van de fysieke deurbel komt het signaal niet door.
Er komt wel een melding op de homey dat de deurbel is ingedrukt, echter het deurbel geluid word niet afgespeeld.

Wat doe ik verkeerd?
Hierbij mijn flow:

En weet iemand waarom ik de Athom Skill niet kan activeren op Amazon Alexa?

Alvast bedankt,

Robin

Inmiddels heb ik het opgelost, er is een lokaal account benodigd voor de Cloudkey om te communiceren.

Echter de Athom skill kan ik nog steeds niet toevoegen aan mijn Alexa vanwege geofencing. (Dat staat erbij)

Heb geen Alexa, maar vond dit in een Spotify support topic.
Zet je locatie in je Amazon account tijdelijk op GB, installeer Athom skill en zet de locatie daarna weer terug…
Wellicht is het een idee!

“I went into my amazon.co.uk account, changed my location from Norway to UK, mind you my amazon.com account is still Norway, as is the Spotify account, and then I was able to add the spotify skill. I then changed my location back to Norway, and it still works.”

Bedankt Peter,

Werkt helaas niet, hij blijft naar het duits terug gaan.
De nederlandse amazon mist dit soort functionaliteit helaas nog.

Ik heb contact opgenomen met de amazon support.

1 Like

Mag ik vragen hoe jij de deurbel hebt toegevoegd? Bij mij herkent de homey de deurbel niet maar voegt hem toe als camera. Daardoor werkt de flow “als deurbel rinkelt” niet

Ik heb de nieuwste software op de Homey gezet.
Het icoontje is wel nog steeds een Camera overigens.

Schijnt dat bij vorige versies de deurbel nog niet was toegevoegd

welke versie is dat? Hij blijft hem bij mij als camera zien en daarom werkt de flow met de deurbel niet. Bij mij hangt de deurbel sinds gisteren aan de UNVR, daardoor kan ik via de camera opnemen, maar hij herkent dus niet meer als er op de bel gedrukt wordt.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet weet waar ik dat versienummer kan vinden.

In ieder geval de laatste, op een homey pro

Inmiddels werkt de Homey Skill, echter krijg mijn Alexa speaker niet meer toegevoegd.
Deurbel geluid werkte niet meer, bij het opnieuw toevoegen krijg ik:

Asking amazon for a list of your echo devices, this may take a minute.

Heb het idee dat dit het geval is sinds Amazon met de accounts heeft gerommeld van DE naar NL.
Nog iemand last van?