Home Easy bedienen met Homey

Ik heb nog een Home Easy HE440 EU, een 4 kanaals inbouwschakelaar voor buiten. Deze heb ik altijd gebruikt met de bijbehorende afstandsbediening in mijn vorige huis om de niet slimme buitenverlichting mee aan en uit te schakelen.

Ik wil deze nu weer gaan gebruiken, maar het liefst zou ik de buitenverlichting ook opnemen in flows. Ik heb gekeken of ik met klik aan klik uit apps de schakelaar kon gebruiken met Homey maar helaas.

Is er een makkelijke manier om de Homey een 433,92MHz apparaat te laten schakelen? Normaal gesproken gebeurt het dus met een afstandsbediening (home easy HE300EU).

Ik hoop dat er een optie is.

Alvast bedankt voor het meedenken

Ooit was daar een app voor echter door rewrites en het ontbreken van deze devices om te testen heeft Athom deze uit de store verwijdert.

Ik heb wel een fork van de app maar nog geen tijd gehad te testen met de devices die ik heb.

Hoewel de HE440 er niet in staat zou je die mogelijk als meerdere HE202s kunnen toevoegen.

Ook titel aangepast, je vraag gaat eigenlijk om specifiek dit merk.

Dank voor de aanpassingen en het meedenken Dijker.
Ik ben echt een beginner met mijn Homey nog maar een paar dagen in mijn bezit, dus wellicht een ‘rare’ vraag. Kan ik iets met die ‘fork’? Ik heb erop geklikt en nu een mooi zip bestandje op mijn desktop, maar geen idee of en hoe ik deze in Homey kan zetten om te gaan testen.
Of zou ik Athom nog een verzoek kunnen doen de app toch nog weer beschikbaar te maken?
Ik hoor graag nog van u.

Je zou met de handleiding hier [HOW TO] CLI install method een installatie kunnen doen op je Homey en kijken of je een socket kan toevoegen op basis van een kopie van je remote.
Ik heb gewoon echt even tijd nodig om de app te testen voor ik deze in de store zet.
Athom is hier mee gestopt omdat het merk uit de handel is en het aantal installaties waarschijnlijk < 0,2 % van de Homeys. Zelf hebben ze deze socketsniet dus daardoor is het vrijwel onmogelijk een goede stabiele app te maken.

Suc6 en laat me weten of het werkt!

Heb verschillende pogingen gedaan maar ik krijg het niet voor elkaar. Ik krijg steeds een mailfunctie als ik de stap uitvoer waar ik ‘npm install -g homey` moet invoeren. Ik krijg dan een melding dat ik geen toegang heb… ik heb geen idee wat ik daar aan moet doen. Ik heb gekeken of ik mezelf voor de gemelde map lezen en schrijven bevoegd kan maken, maar ondanks dat ik de beheerder ben lukt dat niet (weet ook niet of dat de oplossing is).

Heb je UAC aan staan? Probeer dan de node command prompt als admin te starten.

app staat erop! Woensdag ga ik testen! Alvast bedankt!

en? is het gelukt? ik heb ook wat home easy spul wat ik wil gaan gebruiken… ga het denk ook even testen.

Sinds vandaag ook een Homey en de Home Easy app geinstalleerd maar verder dan het af en toe kunnen koppelen komt het niet. het werkt via een HE remote wel om te koppelen maar daarna houdt het wel op ongeveer.

ik ga nog op zoek naar andere dimmers maar als iemand iets getest zou willen hebben dan hoor ik het wel.